Aktualizováno 26. 8. 2022 19.00
Jak si všimli pozorní fanoušci, tentýž Model Y aktuálně konfiguruje na slovenských stránkách za 41 990 € bez DPH. Po přičtení slovenské 20% daně jde o výslednou částku 50 388 €. To je při aktuálním kurzu eura 1 240 000 Kč, tedy o plných 260 tisíc korun méně než v Česku. Nevíme, zda jde o omyl, či výsledek dlouhodobé politiky rozdílných cen v různých zemích, přičemž ty v eurozóně mívají zpravidla ceny nejnižší. Každopádně Češi aktuálně patří mezi ty, kteří ve své domovině platí za nové Tesly nejvíc.
Původní informace z 26. 8. 2022 11.00
Úspěšná Tesla Model Y neušla v nedávné minulosti rychlému zdražování reflektujícímu nekončící převis poptávky nad nabídkou a také známé problémy automobilového trhu. Proto je změnou si pro změnu přečíst o nižší ceně. Aktuálně se totiž česká startovní cena Modelu Y posunula z dosavadních 1 749 990 na 1 499 990 Kč. Samozřejmě, Tesla se nevzdala dobrovolně části zisku ve prospěch chudších českých teslistů, ale uvedla novou základní verzi s pohonem zadních kol a menší baterií typu LMFP nazvanou prostě Model Y a v českém konfigurátoru označenou jako „Pohon zadních kol“ s aktuálním odhadem dodání v prosinci 2022 až lednu 2023.
Zatímco nejvyšší rychlost 217 km/h se proti dosavadnímu startovnímu modelu Long Range Dual Motor nezměnila, ostatní parametry slevily. Především normovaný dojezd WLTP se zkrátil o 103 km na výsledných 430 km s 20" koly, na devatenáctkách ujede 455 km. Déle potrvá i zrychlení z klidu na 100 km/h, konkrétně 6,9 s oproti 5 sekundám. V základní výbavě dostanete 19" kola Gemini a perleťovou bělobu. Za 20" kola Induction si připravte 59 600 Kč, za černý lak Solid 32 000 Kč, stříbrná, modrá nebo červená metalíza stojí rovněž 59 600 Kč. Tažné zařízení na 1 600 kg vyjde na 36 000 Kč a náhrada standardního černého interiéru černobílým stojí 32 000 Kč. Za tzv. Enhanced Autopilot žádá Tesla 100 000 Kč a soubor jízdních asistentů FSP 200 000 Kč. Výběr příplatků tedy zůstává nadále stručný a jejich ceny poměrně vysoké.