Tesla zatím nevyrábí opravdový off-road, tím bude až Cybertruck. Modely X i Y jsou „jen“ SUV, ale zvládnou v terénu překvapivě dost. Videa Modelu X v terénu už jsme viděli, dokonce pocházely z Česka. A jak to dopadne, když se do rozbahněného terénu vydáte s novějším a menším Modelem Y? Na to se pokusil najít odpověď YouTube kanál i1Tesla a píše o tom insideevs.com.
Není to žádná velká úprava Modelu Y, pokud jde o terénní schopnosti, byl podvozek zvýšen o 4 palce, tedy cca 10 cm, a použity terénní pneumatiky na 18" kolech. Vůz má také karosérii potaženou fólií, která kromě khaki barvy, jež se na off-road hodí, zajišťuje i ochranu laku před poškrábáním od větviček a podobně. Na střeše pak je konstrukce se světelnou rampou a náhradním kolem, jak známe z opravdových off-roadů.
Původně mělo jít o projížďku lehkým terénem, ale jelikož předtím dost pršelo, tak se to zvrhlo v brodění bahnem, ve kterém to často dost klouzalo. A párkrát si auto i „lehlo na břicho.“ A jak to dopadlo? Při jednom vyjíždění z bahna utržily páté dveře menší ránu, takže byly trochu promáčklé. V podvozku pak skončil zaseknutý kus dřeva a odpadl jeden plastový dekl, který kryje zadní zavěšení. Ale na to, co pánové s autem v terénu prováděli, to nedopadlo zas tak špatně. Když zkoumají podvozek auta na heveru, zdůrazňují, že kryt baterie je netknutý.
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 284 900 Kč |