Tesla mění způsob výroby Modelu Y. Používá k ní největší stroj na světě

3
Tesla mění způsob výroby Modelu Y. Používá k ní největší stroj na světě
Fotografie: Tesla Motors
  • Tesla si tím významně usnadní produkci dalších vozů
  • Nový lisovací stroj patří k těm největším na světě

S počátkem nového roku zahájila Tesla výrobu Modelu Y, který nyní využívá kromě jiného i velký masivní odlitek rámu v zadní části karoserie. Jedná se o nejnovější přesun automobilky do masivních technik odlévání. O novém technologickém postupu informuje electrek.co. V posledních letech se Tesla zaměřila na výrobu větších odlitků, což vede především k usnadnění výroby.

Zatímco Model 3 byl ještě donedávna produkován z celkem 70 různých kovových dílů, u Modelu Y je to jen ze dvou hlavních velkých částí. Sám Elon Musk pak k celé věci uvádí, že Tesla plánuje pro výrobu svých dalších vozidel používat větší díly v co největší míře. Novou výrobní strategii podporuje především obří lisovací stroj, jenž patří k těm největším na světě.


Kromě toho si Tesla objednala další výrobní stroje, které k novému způsobu produkce významně pomohou. Obří lisovač je dokonce tak velký, že ho nebylo možné sestavit uvnitř továrny. Tesla tak s největší pravděpodobností postavila celou jeho konstrukci venku a teprve pak jej dopravila k produkční lince.

Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm
Baterie78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 284 900 Kč
Diskuze ke článku
Dominik Debef
Dominik Debef
Jak psal někdo na electreku...dnes Teslí chlouba, ale až tradiční výrobci vyplivnou stovky modelů na jedné platformě, bude Tesla na chvostu raz dva. Tesla nemá platformu, takže vývoj modelu bude neúměrně dlouhý. Málokdo si uvědomuje, že když VW vyšlo s ID.3, vyšlo už vlastně i s novou platformou a na ni teď bude házet kastle skoro jaký chce pro nejméně 4 značky, spíš i pro Ford.
Karel Schmidt
Karel Schmidt
A opravovat se to bude jak? Pokud půjde jen o části podvozku, tak asi OK, ale stejně z těchto uspornych opatření jde strach a Tesla jako ojetina nebude podle me dobrá volba. Něco jako Land Rover,nive dobré, ale jako ojetina je to drahé na údržbu a opravy, které jsou navíc časté.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze