S počátkem nového roku zahájila Tesla výrobu Modelu Y, který nyní využívá kromě jiného i velký masivní odlitek rámu v zadní části karoserie. Jedná se o nejnovější přesun automobilky do masivních technik odlévání. O novém technologickém postupu informuje electrek.co. V posledních letech se Tesla zaměřila na výrobu větších odlitků, což vede především k usnadnění výroby.
Zatímco Model 3 byl ještě donedávna produkován z celkem 70 různých kovových dílů, u Modelu Y je to jen ze dvou hlavních velkých částí. Sám Elon Musk pak k celé věci uvádí, že Tesla plánuje pro výrobu svých dalších vozidel používat větší díly v co největší míře. Novou výrobní strategii podporuje především obří lisovací stroj, jenž patří k těm největším na světě.
Model Y single piece rear casting!
— Tony Pham - “Quick Bandit” license plate mount (@TonyTesla4Life) January 10, 2021
VIN 97k, delivered 12/23/2020. Thanks @TeslaFrunk for the rear kick sensor installation pic.twitter.com/jkIGwX265v
Kromě toho si Tesla objednala další výrobní stroje, které k novému způsobu produkce významně pomohou. Obří lisovač je dokonce tak velký, že ho nebylo možné sestavit uvnitř továrny. Tesla tak s největší pravděpodobností postavila celou jeho konstrukci venku a teprve pak jej dopravila k produkční lince.
Technické parametry Tesla Model Y Long Range Dual Motor
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 750 × 1 921 × 1 624 mm, 2 003 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 324 kW, 441 koní, točivý moment: 493 Nm |
Baterie | 78,1 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,9 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 284 900 Kč |