Čekací doby při nabíjení jsou jednou z největších slabin elektromobilů. Aby Tesla celou operaci trochu popohnala, rozhodla se k poměrně originálnímu kroku. Ty nejvytíženější nabíjecí stanice budou nabíjet vozy pouze na 80 % kapacity jejich baterie.
Tato změna by se měla dotknout přibližně 17 % všech stanic Supercharger na území Spojených států, z toho 8 % stanic bude takto limitováno po celou dobu svého provozu a zbývajících 9 % stanic bude do toho režimu uváděno v době nejvyššího vytížení, například v období státních svátků. O tom, zda se řidič nachází u stanice s limitem, bude s dostatečným předstihem informován.
Podle electrek.co se Tesla již delší dobu potýká s dlouhými čekacími frontami u některých stanic Supercharger, které vznikají hlavně během svátků. Příkladem může být loňské Díkuvzdání, během kterého ve městě Culver City v L.A. tvořilo frontu u jednoho dobíjecího stojanu až 8 vozů, přičemž právě tato dobíjecí stanice nabízí kapacitu hned 16 nabíjecích míst. Tehdy řešila Tesla tento problém cedulemi, které vyzývali řidiče, aby nabíjeli svůj vůz maximálně 40 minut.
Nejnovější opatření by podle Tesly mělo přispět k až 34% zlepšení plynulosti provozu na nejvytíženějších stanicích. Na tomto zlepšení se bude podílet také nová funkce nazvaná On-Route Battery Warmup, která předvyhřeje baterii pro co nejefektivnější nabíjení při příjezdu k dobíjecí stanici. Tesla navíc nedávno zvýšila výkon svých Superchargerů V2 na 150 kW a chystá zavádění nové generace nabíjecích stanic Supercharger V3 o výkonu 250 kW.