Možná si říkáte, jestli společnost, která dodává airbagy prakticky do všech velkých automobilek, vůbec může krachovat. Může. Jestli automobilový svět a dění kolem něj sledujete, pak víte, že společnost Takata potkalo hned několik problémů. Ale o tom až později.
Největším skandálem, který společnosti definitivně zlomil vaz, jsou vadné airbagy. To by o sobě až takový problém nebyl, jenže... vlivem vadných airbagů zemřelo nejméně sedmnáct lidí a dalších 180 lidí bylo zraněno. Kvůli tomu se musel do servisů vrátit rekordní počet automobilů v historii. Další sankce musela Takata platit rodinám pozůstalých a zraněným lidem. Celkově šlo o 125 milionů dolarů.
Do konce března tohoto roku společnost prodělala 17,2 miliardy korun. Již třetí rok je společnost ve ztrátě. Odhaduje se, že svolávací akce na opravu airbagů vychází na 236 miliard.
Takata oznámila dohodu s konkurenční firmou Key Safety Systems (KSS), která podle agentury Reuters převezme většinu aktivit. KSS za vše zaplatí okolo 38 miliard korun.
Společnost Takata vznikla v roce 1933. Posledních několik let šlo o největší společnost dodávající bezpečnostní prvky do automobilového průmyslu.
Zdroj: bbc.com