Bezpečnost především. Rychlosti, ve kterých dnes běžně cestujeme, jsou daleko vyšší, než tomu bylo před dvaceti lety. S tím jde ruku v ruce i bezpečnost cestování, kterou automobilky neberou na lehkou váhu. O bezpečnostní prvky se dnes s trochou nadsázky stará vysoce výkonný počítač, který v případě nárazu přitáhne pásy, varuje nás a dokonce i zmírni rychlost nárazu. Samozřejmostí je vystřelení airbagů a ani automatické zavolání o pomoc už dnes není žádné sci-fi. Ale co takhle boční airbagy v exteriéru?
Společnost ZF TRW vyvinula airbag, který se vystřeluje z vnějšku boční strany vozidla. Jeho úkolem je snížit náraz a ochránit tak cestující uvnitř. Je pravda, že právě dveře jsou velmi choulostivým místem, kde nenajdeme prakticky žádné deformační zóny. Airbag využívá 3D technologií s výplní, jež má za úkol zmírnit náraz.
TIP: Google má nový patent. Ukazuje možnou komunikaci vozů s chodci
Prototyp airbagu byl k vidění na veletrhu CES. Jedná se o 200litrový airbag, který k nafouknutí potřebuje dvojí huštění, aby se nafoukl co nejrychleji, jakmile senzory zaznamenají nebezpečí.
Zdroj: jalopnik.com