Firma Designwerk Group ze švýcarského Winterthuru byla založena v roce 2007, zaměstnává zhruba 100 lidí a zabývá se výrobou modulárních baterií pro automobily, mobilních rychlonabíječek a také konverzí těžkých užitkových aut na elektrický pohon pod značkou Futuricum. Od června 2021 patří do skupiny Volvo Group, která převzala 60 % jejích akcií. Není tedy těžké uhádnout, na jakém technickém základě převážně vznikají náklaďáky Futuricum.
Gemeinsam mit Kässbohrer und Galliker Transport haben wir den ersten vollelektrisch betriebenen Autotransporter entwickelt und gebaut. 🚗
— Designwerk Group (@designwerkgroup) February 7, 2022
Mit einer Kapazität von 900 kWh erfolgt neben dem Antrieb beispielsweise auch das Hubsystem für das Be- und Entladen der PKWs elektrisch. pic.twitter.com/rwclPt9U3z
V nabídce jsou plně elektrické verze řad Volvo FM, FMX a FH, plus tzv. low entry, což je elektrifikované provedení Mercedesu Econic. Vybavit je lze různými kombinacemi modulů o kapacitách 85, 170 či 225 kWh, umístěnými přímo na podélnících rámu a případně i v nástavbě za budkou. Rozsah nabízených kapacit tak činí 170–900 kWh brutto, přičemž dojezd s největší dostupnou sadou (765 kWh netto) činí zhruba 500 km a nabíjecí doba do 80 % SoC na 150kW nabíječce 4,1 hodiny, případně 1,7 hodiny na 350kW. Baterie pak váží 5 440 kg. Volit lze mezi tahači i pevnými rámy s různými délkami i konfiguracemi náprav od 4×2 po 5×4. Výkon činí 680 koní, největší rychlost je elektronicky omezena na 86 km/h.
Nejnovějším počinem, jímž se firma pochlubila na Twitteru, je vůbec první plně elektrický transportér osobních automobilů. Vznikl ve spolupráci s dodavateli Kässbohrer a Galliker Transport na podvozku FM 6×2, je vybaven 900kWh baterií a proti spalovací verzi je o metr delší a o dvě tuny těžší.