Subaru Solterra dostalo 5 hvězd v nárazových testech

Subaru Solterra dostalo 5 hvězd v nárazových testech
Fotografie: Subaru
  • V sekci ochrany dospělých cestujících vůz získal plný počet bodů
  • Už v základní výbavě nabídne Solterra většinu důležitých asistenčních systémů

Subaru Europe, dceřiná společnost Subaru Corporation, dnes oznámila, že zcela nová Solterra (evropské specifikace) získala maximální pětihvězdičkové celkové hodnocení v rámci Evropského programu hodnocení bezpečnosti nových vozů (Euro NCAP). Solterra dostala ve všech čtyřech oblastech (dospělí, děti, chodci, asistenční systémy) hodnocení stojící daleko nad požadovanými minimálními hranicemi. Nejvyšší hodnocení vůz obdržel také v oblasti sledování stavu cestujících, mezi něž patří například systém monitorování řidiče a upozornění na nezapnuté bezpečnostní pásy. Kromě toho získalo velmi vysoké skóre rovněž za předkolizní brzdový systém reagující na překážky v podobě vozidel, přičemž velmi dobře si vedl i v oblastech zabránění nechtěnému opuštění jízdního pruhu, udržování v jízdním pruhu a uživatelského rozhraní mezi posádkou a vozem.

Předkolizní brzdový systém (AEB) si v testech kompatibility vedl celkově dobře. Zcela nová Solterra je vybavena systémem pro připomenutí nezapnutých bezpečnostních pásů, který je standardně k dispozici pro přední i zadní sedadla, ale také systémem pro zjišťování únavy řidiče (systém monitorování řidiče). Systém pomáhající s jízdou v pruhu (asistent udržování v jízdním pruhu) jemně koriguje dráhu vozidla, pokud má tendenci opustit jízdní pruh, a zasahuje i v některých kritičtějších situacích. Systém pomáhající dodržovat rychlostní limity nastavuje rychlost jízdy na základě čtečky dopravních značek určujících rychlostní omezení a umožňuje zvolit, zda má vůz na aktuální rychlostní limity reagovat automaticky, nebo na základě potvrzení řidičem. V oblasti hodnocení ochrany dospělých cestujících dosáhla nová Solterra maximálního počtu bodů za záchranu a vyproštění.

Kromě toho si vedla velmi dobře, co se týče bočního nárazu a nárazu zezadu. Nárazové testy ukázaly, že prostor pro cestující zůstal při čelním nárazu neporušen, údaje zkušebních figurín ukázaly účinnou ochranu kolen a stehenních kostí řidiče i spolujezdce. Kontrola příčného pohybu těla cestujících do stran při nárazu z boku byla vyhodnocena jako dobrá. Solterra je navržena tak, aby při takových typech nárazů zmírňovala zranění cestujících. Tento systém si v testu Euro NCAP vedl dobře a účinně chránil hlavy cestujících. Testy předních sedadel a jejich opěrek hlavy prokázaly dobrou ochranu proti zranění krční páteře při nárazu zezadu. Analýza tvaru zadních sedadel rovněž prokázala dobrou ochranu krční páteře při nárazu zezadu i ve druhé řadě sedadel.

Vozidlo je vybaveno systémem tísňového volání eCall, který v případě nehody upozorní záchranné složky, a ve výbavě nechybí ani automatická aktivace brzd po nárazu zabraňující sekundárním kolizím. V oblasti hodnocení ochrany dětských cestujících v rozmezí 6 až 10 let věku, dosáhla zcela nová Solterra v čelních a bočních nárazových testech maximálního skóre. To platí také pro jednoduchost instalace dětských zádržných systémů. Při čelním i bočním nárazovém testu byla zajištěna dobrá nebo přiměřená ochrana všech kritických oblastí těl a v této části hodnocení bylo dosaženo maximálního počtu bodů. Aby bylo možné na sedadle spolujezdce použít dětský zádržný systém orientovaný proti směru jízdy, lze na tomto sedadle vypnout airbag.

Všechny typy dětských zádržných systémů, pro které je Solterra navržena, bylo možné správně instalovat a umístit. V oblasti hodnocení chodců dosáhla zcela nová Solterra velmi vysokého skóre za ochranu cyklistů. Ochrana hlavy chodce při srážce byla převážně dobrá nebo dostatečná, zatímco nárazník poskytoval dobrou ochranu nohou chodce díky účinně umístěným deformačním zónám. Protikolizní brzdový systém prokázal, že dokáže účinně reagovat jak na chodce a cyklisty, tak na automobily. Při testech reakcí na chodce a cyklisty si systém vedl dobře a ve většině testovacích scénářů zabránil kolizi.

Technické parametry Subaru Solterra

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 690 × 1 860 × 1 650 mm, 2 020 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon160 kW, 218 koní, točivý moment: 335 Nm
Baterie71,4 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 6,6 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,9 kWh / 100 km, dojezd: 414 km
Cena od1 580 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze