Společnost sama sebe označuje za „high-tech firmu světového významu“. Zaměstnává téměř 3 000 lidí, z toho plných 1 200 se prý naplno věnuje právě nové technologii. Do ní také SVOLT investoval přes půl miliardy juanů (1,66 miliardy korun). Zdá se, že to byla smysluplná investice, protože právě nyní v Číně představila bezkobaltový akumulátor, a to rovnou v sériovém autě. Jenže tvrdí, že je první, což podle electrek.co není pravda. Tesla se totiž tohoto kritického prvku zbavila již na přelomu minulého a letošního roku a Panasonic rovněž tuto technologii již představil.
Baterie se představila v modelu ORA Cherry Cat jako větší ze dvou nabízených. Jde o chemii LNMO (lithium-nikl-mangan-oxid) a vozu by měla poskytnout dojezd 450 km podle WLTP. Podle výrobce by měla vydržet 1,2 milionu kilometrů a 15 let, případně až 1 500 nabíjecích cyklů se 70–80 % zůstatkové kapacity. Při energetické hustotě 145 Wh/kg by měla vážit 458 kg. Baterie každopádně prošla předepsanými výkonnostními i bezpečnostními testy, které údajně splnila s velkou rezervou.
Jenže to prý zdaleka není hranice jejích možností. V budoucnu by se měla dostat až na 170 Wh/kg a celkovou kapacitu až 82,5 kWh s dojezdem přes 600 km a zrychlením 0–100 km/h pod 5 sekund. V první řadě se ale obejde bez kobaltu, který je už nyní strategickou a velice drahou surovinou a očekává se, že již v roce 2026 ho bude na trhu nedostatek.