GWM Ora aneb čínská invaze se ukazovala i v Mnichově

3
GWM Ora aneb čínská invaze se ukazovala i v Mnichově
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Zatímco mnohé evropské automobilky v Mnichově nebyly, čínská GWM Ora ano
  • Představila kompaktní hatchback Ora 02 Cat v různých verzích
  • Ukázala také svůj nejnovější a největší vůz – sedan Ora 03 Cat

Stále více je vidět, že čínské automobilky (zejména ty, které vyrábí elektromobily) se snaží prosadit na evropském trhu. Stejný trend pokračoval i na autosalonu v Mnichově, kde se představila například nová automobilka GWM Ora, zatímco mnohé evropské automobilky tam chyběly. Ora ukázala několik verzí kompaktního hatchbacku 02 Cat a také výkonný sedan střední třídy 03 Cat.

Invaze čínských elektromobilů do Evropy, GWM Ora na autosalonu IAA v Mnichově

Začněme tím menším, tedy i dostupnějším z nich. Jde o kompaktní hatchback, který nás překvapil prostorností interiéru. I člověk s výškou přes 1,9 metru se „za sebe“ v pohodě vejde a má před koleny i nějaký ten centimetr místa. To je na auto, které je spíše na spodní hranici nižší střední třídy (délka mírně přes 4,2 metru), solidní výsledek. Co ale vůz dostal v místě pro posádku, to postrádá v zavazadlovém prostoru. Ten nejenže působí jako podprůměrný z hlediska objemu, ale zároveň má velmi vysoký práh, takže se tam budou hůře dávat těžší věci a vyndávání ven bude ještě větší oříšek.

Designem exteriéru ani interiéru vůz nijak zvlášť neohromil, ale je to subjektivní záležitost, a tak hodnocení necháme na vás. Zaujaly nás ale sportovní designové doplňky na verzi GT, která vypadá docela ostře. V interiéru neohromí ani použité materiály, ale na druhou stranu, úplně špatné to není a rozhodně to nepůsobí extrémně lacině, jak bychom možná u auta z Číny čekali. I nějaký ten kvalitnější materiál se uvnitř najde.

Kompaktní hatchback Ora 02 Cat s dojezdem 400 km

Pokud jde o technické parametry, máte na výběr mezi dvěma kapacitami baterie. Ta menší má 48 kWh a Ora 02 Cat s ní podle výrobce ujede 300 kilometrů. S baterií o kapacitě 63 kWh má ujet o 100 kilometrů dále. Dá se říci, že drtivé většině lidí bude pro běžné používání stačit dojezd verze s menší baterií, stejně jako výkon 126 kW. Na poměry elektromobilů je to sice méně, ale průměrné hatchbacky této velikosti se spalovacím motorem začínají na výkonu okolo 80 kW. Maximální rychlost pak je 160 km/h, což je také hodnota, kterou nabídne většina podobně velkých elektromobilů. V základních technických parametrech tedy nijak výrazně nezaostává.

Vystavené vozy měly dva nabíjecí konektory, přičemž v levém předním blatníku byl Mennekes pro běžné nabíjení střídavým proudem, v pravém pak rychlonabíjecí konektor, ovšem pro nás neznámého čínského standardu. Zástupci automobilky nás ale ujistili, že vozy pro Evropu budou mít místní standard nabíjení. Otázkou tedy je, zda budou mít i nadále dva konektory, když CCS Combo2 umožňuje standardní nabíjení i rychlonabíjení.

Chystá se GWM Ora na závodní tratě?

Zajímavé je, že kromě zmíněné sportovnější verze GT a standardní se stylově dvoubarevným lakováním byla v expozici značky Ora i závodní verze. Tak ovšem vypadala pouze zvenku, protože uvnitř byl standardní interiér. Ostrou závodní verzi tedy pravděpodobně zatím Ora nemá, ale může to naznačovat, že se chystá pustit i do motoristického sportu.

Posledním vozem v expozici čínské značky byl sedan střední třídy Ora 03 Cat. Ten má o poznání zajímavější parametry a míří do segmentu Tesly Model 3, respektive díky větším rozměrům možná i trochu výše. Na délku totiž měří přes 4,8 metru, takže je velikostně mezi Modelem 3 a Modelem S. Výkon 300 kW ale na Teslu Model 3 Performance nestačí, ale zase je to více, než má verze Long Range. Zrychlení z nuly na stovku automobilka udává jako 3+ sekundy, takže nemáme přesnou hodnotu. Výrazně horší než zmíněné Tesly je ovšem v maximální rychlosti, která je „pouze“ 180 km/h.

Expozice značky ORA je určitě zajímavá a jsme zvědaví, jaké ceny automobilka nastaví na evropském trhu. K čínským automobilům budou Evropané alespoň zpočátku nedůvěřiví, takže automobilce nezbyde nic jiného, než zpočátku nabídnout nižší cenu, což ale Číňané umí. Koupili byste si elektromobil z Číny, kdyby vycházel výhodněji než třeba evropský nebo některá ze zmíněných Tesel? Můžete nám napsat svůj názor do komentářů.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
Kdyz bude ten mensi model za 500tis. a ten vetsi za 700tis. Tak urcite po jednom koupim uz jen ze zvedavosti.
Jestli to ovsem bude stat milion jako Dongfeng tak ani nahodou.
Viktor Čistý
Viktor Čistý
NulaDvojka je super jak v civilu, tak ještě více s tím "ostrým" paketem :)

Dle vnitřních rozměrů byla dělána evidentně s důrazem na masivní prodeje v EU, v Nizozemsku především (v průměru nejvyšší populace min. v Evropě + vysoká oblíbenost menších pří-městských vozů).

Za dobrou cenu + při alespoň trochu rozumných Crash Testech není o čem (..dycky jsem chtěl kombo Mini s Leafem ;)

NulaTrojka je na mě už "trochu" MOC: Čim fic pruchú, tim fic Adyďas :(
Mario Kovačič
Mario Kovačič
Veľmi pekná ta GT verzia. Dosť bude záležať na cene. Elektromobil si stále nemôže dovoliť každý a tí čo na to majú siahnu asi skôr po osvedčenej značke. Ale každopádne je to na dobrej ceste a staré automobilky by sa mali vážne začať báť. Pretože zatiaľ len plačú ako sa to nedá a aké majú ohromné výdavky na vývoj elektronických áut. Ešte to bude zaujímavé a poriadna konkurencia je dobrá pre zákazníka ktorý dostane lepší výber áut.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze