Španělsko spustilo v roce 2021 dotační program nákupu elektromobilů Moves III, financovaný z evropských fondů. Byl už dvakrát prodloužen a celkem bylo v jeho rámci přerozděleno 1,55 miliardy eur (39,1 miliardy korun) s tím, že na nákup lze získat až 9 000 eur (227 000 Kč), pokud jde o užitkové vozidlo typu BEV, PHEV či FCEV. Na osobní elektromobil či plug-in hybrid s elektrickým dojezdem přes 90 km lze získat až 7 000 eur (177 000 Kč), dokonce i na PHEV s elektrickým dojezdem 30–90 km čeká příspěvek až 5 000 eur (126 000 Kč). Po aktualizaci se podpory vztahují i na ojetiny do 12 měsíců, elektrické motocykly, tříkolky a lehká elektrická vozidla. K tomu všemu lze získat navíc i daňovou úlevu 15 % z daně z příjmu až do výše 20 000 eur (505 000 Kč). Limit dotovaných vozidel pro jednoho žadatele byl navýšen z 50 na 250.
O podobných přilepšeních může většina evropských elektromobilistů jen snít, přesto byl španělský systém zdeformován tamější byrokracií a stal se terčem oprávněné kritiky. Někteří žadatelé totiž čekali na zpětné vyplacení podpory až dva roky, což bylo způsobeno především rozhodnutím tamějšího soudu, že dotace nebude obstarávat vláda, ale správy jednotlivých autonomních oblastí. Částky navíc nebyly rozdělovány mezi jednotlivé oblasti podle zájmu, ale podle počtu obyvatel. Díky tomu například Andalusie dostala v prvním kole 18 % celkové částky a Madrid jen 14 %, ačkoliv se v Madridu prodává více než šestkrát tolik vozidel, než v Andalusii.
Vláda každopádně chystá podle El Mundo nové kolo dotací, které by měly největší nedostatky stávajícího systému vyřešit. Především už budou rozdělovány přímo vládou, a podle smysluplnějších kritérií. K vyplacení navíc dojde už v okamžiku nákupu. Nové dotace měly být spuštěny už na Nový rok 2025, ovšem kvůli nedávným katastrofickým povodním bude jejich debut o něco odložen. Tamější motoristé se tak bát drastického omezení či rovnou ukončení podpory, jaké praktikují severovýchodnější eurounijní země, opravdu nemusejí.