😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Smart řadí zpátečku, už zase nebude čistě elektrickou značkou

Smart řadí zpátečku, už zase nebude čistě elektrickou značkou
Fotografie: Smart
  • Značka Smart, nyní vlastněná automobilkami Mercedes-Benz a Geely, měla být čistě elektrická
  • Jenže měnící se tržní situace přiměla vedení firmy změnit názor
  • Dodatečně oznámila hybridní provedení chystaného nového modelu

Automobilka Smart ještě ani nestačila uvést svůj chystaný, ambiciózní model Smart #5 s volitelným pohonem všech kol (což je u Smartu historicky poprvé), a už poupravila někdejší proklamace o tom, že půjde o další čistě elektrický model. Podle Autocaru, který se odvolává na oficiální potvrzení od automobilky, se totiž značka rozhodla nabízet svůj dosud největší model také s volitelným plug-in hybridem. O jeho parametrech není nic známo, ovšem lze spekulovat, že dojde na agregát Geely Thor s přeplňovaným čtyřválcem 1.5 a duální hybridní převodovkou. Pokud by to tak bylo, můžeme se těšit na systémový výkon 218 k a volbu mezi dvěma kapacitami LFP baterií; 8,5 nebo 19,1 kWh.

Proti čistě elektrickým verzím je to poměrně slabota, ovšem PHEV verze by měla triumfovat dlouhým normovaným dojezdem. Pro připomenutí; jednomotorová verze nabídne 340 k a dvoumotorová 422 k, bez zajímavosti nejsou ani kapacity dvou nabízených baterií. Základem je LFP se 400V architekturou a kapacitou 76 kWh, s níž by Smart #5 měl ujet 570 km podle WLTP, větší NCM pak nabídne 100 kWh, 800V architekturu a akční rádius až 740 km podle WLTP.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze