Automobilka Smart ještě ani nestačila uvést svůj chystaný, ambiciózní model Smart #5 s volitelným pohonem všech kol (což je u Smartu historicky poprvé), a už poupravila někdejší proklamace o tom, že půjde o další čistě elektrický model. Podle Autocaru, který se odvolává na oficiální potvrzení od automobilky, se totiž značka rozhodla nabízet svůj dosud největší model také s volitelným plug-in hybridem. O jeho parametrech není nic známo, ovšem lze spekulovat, že dojde na agregát Geely Thor s přeplňovaným čtyřválcem 1.5 a duální hybridní převodovkou. Pokud by to tak bylo, můžeme se těšit na systémový výkon 218 k a volbu mezi dvěma kapacitami LFP baterií; 8,5 nebo 19,1 kWh.
Proti čistě elektrickým verzím je to poměrně slabota, ovšem PHEV verze by měla triumfovat dlouhým normovaným dojezdem. Pro připomenutí; jednomotorová verze nabídne 340 k a dvoumotorová 422 k, bez zajímavosti nejsou ani kapacity dvou nabízených baterií. Základem je LFP se 400V architekturou a kapacitou 76 kWh, s níž by Smart #5 měl ujet 570 km podle WLTP, větší NCM pak nabídne 100 kWh, 800V architekturu a akční rádius až 740 km podle WLTP.