Elektrický Smart #1 je sice možná kompaktním a líbivým rodinným crossoverem, ale jak se nyní ukazuje, tisíce vyrobených kusů mohou mít závažný problém s bezpečnostním pásem vzadu uprostřed. Přišlo se na to úplně náhodou, jak píše tekniikanmaailma.fi. Testovací jezdci webu si vzali vozidlo na mušku právě a provedli s ním několik jízdních manévrů mezi kužely. Jaké ale bylo jejich překvapení, když se jeden ze zadních cestujících při náhlém vybočení vozu do strany opakovaně odpoutal. Jednalo se o osobu za řidičem, která však na pás rozhodně nesahala. Jak je to možné? Po chvíli zkoumaní se testeři rozhodli celou věc zopakovat a poté si všimli něčeho, co ani automobilka při svých testech neodhalila.
Test byl proveden v rychlosti 75 km/h a přišlo se na to, že prostřední kotevní bod bezpečnostního pásu v určitém úhlu tlačí na pojistku pásu vlevo vzadu. Tím dojde k odcvaknutí pásu cestujícího. Kdyby Smart #1 boural právě v tomto úhlu, přetížení ze strany prostřední osoby uvolní pás jeho spolujezdce a ten by byl odsouzen k těžkému zranění. Za vše může protikus centrálního bezpečnostního pásu, jenž je z výroby výše než pouzdro zámku bezpečnostního pásu na levé straně. Na to nepřišel ani Smart, což je vcelku zarážející. Nyní vše automobilka pečlivě řeší a uvažuje se o svolávací akci, která by tento problém měla napravit. Jak přesně se to ale stane, to zatím nikdo neví. Bude muset dojít k větší konstrukční úpravě, která si nejspíše vyžádá přemístění kotev dále od sebe.
Technické parametry smart #1 Pro+
Kompletní specifikaceKonstrukce | crossover, 4 270 × 1 822 × 1 636 mm, 1 863 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 200 kW, 272 koní, točivý moment: 343 Nm |
Baterie | 66 kWh (62 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ? |
Cena od | 1 049 607 Kč |