Slavnou horu Pikes Peak chce zdolat ostrý Hyundai Ioniq 5 N. Bude to sériovka

Slavnou horu Pikes Peak chce zdolat ostrý Hyundai Ioniq 5 N. Bude to sériovka
Fotografie: Hyundai
  • Půjde o sériový vůz vybavený pouze jiným sedadlem řidiče, hasícím systémem a ochranou klecí
  • Pro Ioniq 5 N to bude zatím nejtvrdší zkouška
  • Závod se letos jede 23. června

Hyundai láká na červnový 102. ročník závodu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC). Rovnou čtyři vozy Ioniq 5 N o výkonu 650 koní totiž půjdou po rekordu v kategorii Electric Production SUV/Crossover. „Vracíme se na zdejší hory silnější, než jsme je opustili. S předním elektrickým sportovním vozem v podobě modelu Ioniq 5 N,“ řekl Till Wartenberg, šéf divize N. Hyundai má za sebou širokou historii prokazování nových technologií a produktů na Pikes Peak, která sahá až do roku 1992. A je to právě Hyundai Ioniq 5 N, který přináší nový koncept do světa vysoce výkonných elektromobilů. Právě zde zákazníci značky poznají, kde se skrývají limity tohoto vozu a co vše je schopen ukázat.

Hyundai Ioniq 5 N

Za volant vozu se posadí například Paul Dallenbach a Ron Zaras. Dallenbach je 11× vítěz PPIHC a celkový rekord vytvořil již v roce 1993. Zaras je nováček v soutěži PPIHC a nejnovější člen týmu. „Jako celoživotní fanoušek rallye je Pikes Peak International Hill Climb událost, které jsem se musel zúčastnit od prvního zhlédnutí filmu Climb Dance,“ řekl Zaras. „Soutěžit zde vůbec poprvé a s vozem, jako je Ioniq 5 N, je pro mě neuvěřitelná čest.“ . Už dříve byla verze N testována v extrémních teplotách a na místech, kde by se hned ukázalo, kde jsou slabá místa vozu. Z toho důvodu je sériově dodávaná technika na tak vyspělé úrovni, že zvládne i to nejtvrdší závodní zacházení.

A kdo si snad myslí, že na Pikes Peak vyrazí speciálně upravený kousek, ten je na omylu. V souladu s pravidly z hlediska bezpečnosti dostane každý z Ioniqů 5 N pouze skořepinové sedadlo řidiče Recaro Pro Racer SPA Hans. Jiné budou taktéž bezpečnostní pásy s šesti kotvícími body a v rámci instalace bezpečnostní klece do kabiny budou demontována zadní sedadla. Vše pak doplní protipožární systém. Letošní ročník soutěže se pojede 23. června 2024 a jsme zvědaví, jak ostrý elektrický Hyundai uspěje.

Technické parametry Hyundai Ioniq 5 (2021) N

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 715 × 1 940 × 1 585 mm, 1 985 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 740 Nm
Baterie87 kWh (84 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,7 kWh / 100 km, dojezd: 448 km
Cena od1 799 990 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze