Škoda Auto má jako pátý nejstarší dosud aktivní výrobce světa dlouhou a bohatou historii. Z ní čerpá nejen propagační oddělení posilující identitu značky, ale i design. A tak vznikla celá rodina designérských studií Ikony v novém kabátě představující skici Škoda Design reinterpretující některé známé historické automobily s okřídleným šípem. A to přesto, že mladoboleslavský výrobce se proslavil jinými modely než těmi apriori emotivními či supersportovními. Jenže i takové se v kronice Škodovek najdou a zřejmě nejzářnějším příkladem je závodní speciál Škoda 1100 OHC. Ten se totiž v představách designérského oddělení přetavil v udržitelný sporťák s plně elektrickým pohonem.
Právě na něj se totiž odkazuje nejnovější Škoda Vision GT. A to přesto, že pozměnila základní koncepci vozu. Z dvoumístného roadsteru se totiž stal jednomístný se sedadlem uprostřed. Ačkoliv jde pouze o virtuální model, přesto byly upřesněny některé specifikace. Inovativně má být pojato zejména předávání informací pilotovi. Plochá obrazovka se totiž sloučila s větrným štítkem a důležité provozní informace šofér uvidí přímo v hledí své přílby. Hojně skloňovaným je adjektivum aktivní. Právě takový je totiž kokpit s odpruženým sedadlem, který aktivně kompenzuje boční přetížení závodníkova těla. A aktivní je také aerodynamika, což pomůže v hledání optimálního kompromisu mezi přítlakem a čelním odporem vzduchu. Nové logo v podobě nápisu Škoda má velmi výsadní postavení; svítí na obou bocích v podobě hologramů a zdobí příď.
Škoda představila luxusní elektromobil Vision iV
Stejně jako historický vzor, je i tato designová studie v současnosti k vidění na výstavě „Design a transformace“, která se koná v Bruselu u příležitosti českého předsednictví v Radě Evropské unie. K vidění tam bude až do 8. ledna 2023, část exponátů bude vystavena také v Pražském domě v Bruselu do 2. října 2022.