Škoda Superb iV se včera začala oficiálně vyrábět v Kvasinách

Škoda Superb iV se včera začala oficiálně vyrábět v Kvasinách
  • Škoda Auto postupně bude zvedat počet vyrobených kusů, kdy se před koncem roku dostane na 60 vyrobených plug-in hybridních Superbů denně
  • Velkou novinkou pro celý závod je práce s baterií, která je po celou dobu monitorována, aby nedošlo k náhlému přehřátí
  • Cena Škody Superb iV startuje na 876 900 Kč

Ačkoli o Škodě Superb iV už víme všechny podrobnosti, tak oficiální spuštění sériové výroby proběhlo až včera ve dvě hodiny odpoledne v Kvasinách. Aby byl závod Kvasiny připravený na speciální požadavky, které výrobní proces prvního elektrifikovaného sériového modelu značky Škoda vyžaduje, investovala Škoda Auto přibližně 12 milionů eur (310 milionů korun). Mimo jiné byla upravena svařovna a montážní hala. Díky této transformaci se Škoda Superb iV s plug-in hybridním pohonem vyrábí na stejné montážní lince jako modely s konvenčním spalovacím motorem. Vzhledem k tomu, že se podlaha vozu u obou variant pohonu liší, byla ve svařovně některá zařízení upravena nebo nově instalována.

Samozřejmě, že výroba plug-in hybridního modelu znamená hned několik změn nejenom na samotném autě, ale také ve výrobě. Tak například Škoda Auto musela najmout téměř padesát nových zaměstnanců a oproti klasické Škodě Superb je v plug-in hybridní verzi až 620 nových součástek. Speciálním školením muselo projít hned několik zaměstnanců, kteří pracují především s bateriemi. Ostatně baterie je velké téma. Prakticky celou cestu od skladu přes jednotlivé úkony na lince až po opuštění linky je baterie monitorována. Ve chvíli, kdy přesáhne určitou teplotu, musí z továrny pryč.

Zajímavé jsou i výstupní kontroly. Tak například na dynamickém válci se testuje, že auto skutečně funguje jak na spalovací, tak na elektrický pohon i to, zda dobře rekuperuje. Dochází také na světla, aby dobře vykrývala protijedoucí vozidla a neoslňovala jejich řidiče a myslí se také na déšť. Do auta se v žádném případě nesmí dostat voda, ať už auto máte v České republice nebo kdekoli jinde na světě. Prozatím je v plánu maximální výroba 60 plug-in hybridních Superbů každý den s tím, že na toto číslo se Škoda Auto dostane před koncem roku.

Benzinový motor 1,4 TSI a elektromotor vozu Škoda Superb iV poskytuje celkový výkon 218 koní. Čistě elektrický dojezd činí až 56 kilometrů v cyklu WLTP, po započtení dojezdu na benzin činí dojezd na jedno nabití a natankování až 930 kilometrů. Nová varianta pohonu je k dispozici pro modely Superb iV v úrovních výbavy Ambition a Style a také pro Škodu Superb iV Sportline a Škodu Superb iV L&K. Cena startuje na 876 900 Kč.

Škoda představila plug-in hybrid Superb iV

Technické parametry Škoda Superb iV (2019)

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 869 × 1 864 × 1 469 mm, 1 730 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 (115 + 85) kW, 218 (156) koní, točivý moment: 400 Nm
Baterie13 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 795 + 55 km
Cena od952 900 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze