Škoda digitalizuje. Co to znamená?

Škoda digitalizuje. Co to znamená?
  • Česká automobilka se chystá investovat miliardy do nových technologií
  • Do roku 2025 by měl vzniknout elektromobil i autonomní vůz

Škoda Auto založila v rámci své firemní struktury novou oblast digitalizace. Pokud nevíte, co si pod touto zprávou představit, jedná se v podstatě o plán automobilky investovat miliardy korun a přijmout řadu nových zaměstnanců pro zlepšení a vyvíjení nových technologií. Škoda tak začne pracovat na systémech autonomního řízení nebo na volně programovatelných sdružených přístrojích místo analogových. Ovládání některých prvků výbavy by po vzoru BMW řady 7 mělo jít i za pomocí gest nebo hlasu. Vývoj by se měl pohnout dopředu ve všech oblastech průmyslu 4.0, jehož revoluci právě zažíváme. To znamená vývoj všech moderních technologií jako 3D, virtuální reality nebo SMART zařízení v podobě propojení vozu s chytrými hodinkami, brýlemi, mobily nebo dokonce městy a ostatními automobily.

Škoda Kodiaq infotainment

Celý projekt vzešel ze Strategie 2025. Tu vypracovala každá automobilka v koncernu VW Group. S touto strategii úzce souvisí i zapojení alternativních pohonů. Dieselgate uspíšila vývoj elektrických automobilů, Škoda tak plánuje na rok 2019 plug-in hybridní pohon pro stávající Superb i nově vznikající SUV Kodiaq. Do roku 2020 by měl jít do výroby i elektromobil s dojezdem 500 kilometrů, který Škoda představí na podzim letošního roku. VW plánuje investovat desítky miliard eur do autonomního řízení i alternativního pohonu. Celkově by napříč automobilkami mělo vzniknout na 30 modelů na elektřinu.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze