Škoda Felicia Fun přišla v roce 1997 tak trochu jako blesk z nebe. Automobilka Škoda Auto tou dobou sice už vyráběla první novodobou Octavii, těžiště jejího výrobního programu i prodejů stále leželo na bedrech jednoduché Felicie z roku 1994, která sama byla de facto jen rozsáhle zmodernizovaným Favoritem z 80. let. Budoucí hit Fabia se tou dobou teprve rodil a tak automobilka ve snaze zlepšit image stárnoucího, ač stále velmi úspěšného modelu, pustila do výroby odvázaný žlutý model Felicia Fun, který konstrukčně vycházel z Felicie Pick-up, avšak tu vyzdobil atraktivním žlutým lakem, aerodynamickými doplňky a především originální, výsuvnou zadní stěnou kabiny, která po odsunutí nabídla další místa k sezení pod širým nebem.





Myšlenka vycházela z originálních konceptů Favorit 781 Tremp a Favorit Fun, přetavila se do sériové podoby a vzniklo tak jedno z nejoriginálnějších novodobých aut s okřídleným šípem. Nabízelo se ve třech barevných kombinacích, přičemž základní barva byla vždy žlutá. Za tři roky výroby vzniklo celkem 4 216 kusů, ty zachovalé dnes patří mezi cenné sběratelské kousky. A právě Felicia Fun zaujala mladého francouzského designéra Juliena Petitseigneura z týmu tvůrců interiéru Škody Auto k tomu, aby po večerech, ve svém volném čase, vytvořil virtuální model její moderní reinterpretace. Ten vychází z nového designového slohu Modern solid, v jehož stylu už sice proběhl facelift Enyaqu i premiéra Elroqu, ovšem v plné míře se představí teprve na budoucích modelech v čele s chystaným elektrickým kombi na nadcházejícím mnichovském autosalonu.
Šlo jen o designérskou fantazii bez aspirací na výrobu, proto se Julien nedržel při zemi. Svému zamýšleném plážovému elektromobilu s typickým vzhledem masky i zádě tak vtiskl velmi dynamické proporce. A také opustil posuvnou zadní stěnu, jeho výtvor je čistě dvoumístným pick-upem. Vzniklý model je tak velmi široce rozkročen, stojí na velkých kolech s aerodynamickými kryty a jeho působení na smysly umocňují kontrastní černé prvky v obou nárazníkách. Třešničkou na dortu a tak trochu vtípkem je záď s průběžným pruhem, který se sice drží markant Modern solid, ovšem dostal narůžovělou barvu, typickou pro vybledlé kryty světlometů starších aut.
Interiér skládá poctu starším dobám, avšak poněkud jiným způsobem, než jsme zvyklí. Místo konkrétních prvků, odkazujících na původní model, totiž zvolil celkovou retrostylizaci s osmdesátkovými hranami a především displej přes celou šířku auta, vypadající jako starý, CRT televizor.
Místo obvyklých tisíců hodin, které si žádají návrhy budoucích sériových modelů, strávil Julien tvorbou asi jen dvacet hodin po práci. Výrazně mu totiž pomohla umělá inteligence, od níž si nechal vytvořit několik základních idejí, aby pak rozpracoval tu, která ho zaujala nejvíc. Vůz tak prý rozhodně není dílem AI, ta jen posloužila jako testovací nástroj. Návrhy umělé inteligence jsou prý navíc hrubé a potřebují vždy dotvořit. Takže doba, kdy tvary nových budou navrhovat počítače, ještě nenastala.
