Škoda 110 R patří k největším legendám české automobilky. Elegantní kupé, vyráběné v letech 1970–1980, se stalo snem mnoha motoristů a posloužilo i jako základ pro úspěšné závodní speciály 200 RS a 130 RS. Dnes je „erko“ vyhledávaným veteránem a právě tento vůz se stal inspirací pro moderní designérskou studii Richarda Švece, člena týmu digitálního modelování ve Škoda Design.
„Retro cestou jsem se vydávat nechtěl, mým cílem bylo přinést úplně novou podobu s promyšleným náznakem charakteristických prvků ‚erka‘. Chtěl jsem dosáhnout co nejinovativnějšího vzhledu vozidla,“ vysvětluje Švec.





Koncept si zachovává eleganci a čisté tvary, zároveň se však hlásí k motorsportové tradici. Připomínají ji rozšířené blatníky, ochranný rám v interiéru, kola s centrální maticí i žebrování kapoty – odkaz na legendární 130 RS. V interiéru i exteriéru se snoubí minimalismus s technickými detaily. Novodobá 110 R je nepřekvapivě koncipována jako elektromobil. Díky absenci masivních chladicích prvků mohl designér vytvořit mimořádně čisté a kompaktní tvary. Zajímavostí je nasávací otvor pod zadním oknem, připomínající původní přívody vzduchu k motoru. V moderním pojetí by sloužil k chlazení baterií a elektroniky.
Namísto kulatých světlometů a obdélníkových zadních svítilen dostal koncept zcela nový světelný podpis. Využívá motiv Tech-Loop, známý z konceptu Vision O. Hlavní světlomety jsou ukryté pod výklopnými kryty, zrcátka nahradily kamery a logo Škoda září vpředu i vzadu.




Richard Švec vytvářel moderní 110 R nejprve na papíře, poté ji rozpracoval do digitální 3D podoby. „Škoda 110 R je blízká mému srdci, obzvlášť díky jejímu dědictví v motorsportu,“ říká. Jeho studie je součástí seriálu „Ikony v novém kabátě“, který připomíná slavné modely značky a zároveň ukazuje kreativitu současných designérů. Co na novodobou Škodu 110 R říkáte? Dejte nám vědět v komentářích.
