Šéfkonstruktér Nevery: elektromobily zvládnou stovku pod sekundu

Šéfkonstruktér Nevery: elektromobily zvládnou stovku pod sekundu
Fotografie: Bugatti Rimac
  • Šéf konstrukčního týmu tvrdí, že Rimac Nevera nebyl primárně zaměřen na dělovou akceleraci
  • Jde prý o komplexní auto, které mělo být co nejlepší ve všech ohledech
  • Akcelerační schopnosti elektromobilů prý zdaleka nevyčerpal

Možná to je náhoda, možná není. Tesla uvede svůj Model S Plaid a chlubí se zrychlením z klidu na stovku kolem dvou sekund. Mate Rimac se svým týmem postaví hypersport Nevera, který to zvládne pod dvě sekundy a stane se oficiálně nejlépe zrychlujícím sériovým autem světa. Elon Musk pustí do světa příslib, že neustále odkládaná druhá generace Tesly Roadster dostane možnost dokoupit tzv. studené trysky, které jí dopomohou ke zrychlení z 0 na 96 km/h (Američané mají jako etalon 60 mil za hodinu) za 1,1 s. A dnes Matija Renić, šéf konstrukčního týmu Nevery, v rozhovoru pro thedrive.com na otázku, zda se dočkáme časů kolem sekundy či dokonce půlsekundy, bez váhání odpověděl „pod sekundu“.

Pravda, mluvilo se v mílích a nešlo o konkrétní příslib jako u amerického velkopodnikatele, ale vzhledem k tomu, že i Neveru jednou někdo překoná, zřejmě už i Rimac chystá mnohem silnější trumfy. Zejména pokud se vývoj Tesly Roadster už aspoň blíží ke konci. Otázkou samozřejmě zůstává, co na to lidské tělo. Kolik rozdrcených slezin nás bude stát podobné předhánění?

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze