Závodní okruh Nürburgring je oblíbeným místem pro demonstraci schopností nových elektromobilů. Ostatně v září 2021 právě zde stanovila Tesla Model S nový rekord pro elektromobily, když si střihla čas 7 minut a 35,579 sekund s průměrnou rychlostí 164,615 km/h. Zhruba o rok později ji porazilo Porsche Taycan Turbo S s časem 7 minut a 33,35 sekund, ovšem nyní se na trati projel v rámci soukromé jízdy závodník Sebastian Vittel (nejedná se o chybu v textu, ale o jiného závodníka než bývalého pilota Formule 1). Jízda tedy neproběhla v rámci oficiálního pokusu výrobce Tesla o stanovení nového rekordu a jednalo se o první Teslu Model S Plaid v soukromém vlastnictví, která si tento známý okruh zajela.
V přiloženém videu, na které upozornil insideevs.com, pak můžete viděl Vittela, jak mistrně pracuje s kontroverzním volantem a plynule navádí vůz na rovinkách i při průjezdech ostrými zatáčkami. V době jízdy panovala na okruhu teplota 8 stupňů Celsia s občasným deštěm a podle jezdce se jednalo pouze o velmi „mírné zajetí okruhu“ pro testovací účely.
Vittel byl s chováním Modelu S Plaid velmi spokojen, nejen se samotným výkonem, ale také s celkovou vyvážeností vozu, kdy zmínil, že brzdy neměly problém ani po 10 kolech, ačkoliv je nutné dodat, že z výroby zůstaly originální pouze brzdové třmeny. Vůz řídil v režimu Track s vypnutou elektronickou kontrolou trakce, brzdovou rekuperací nastavenou na 60 % a 95% úrovní nabití baterie při odstartování jízdy. V případě pneumatik se jednalo o Michelin Pilot Sport 4 S na původních discích.
Tesla Model S (2021) Plaid
Rozměry | 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Výkon | 760 kW |
Baterie | 100 kWh, CCS Combo, Mennekes |
Dojezd | 600 km (WLTP) |