Scania ve Švédsku spouští zkušební provoz autonomních autobusů

Scania ve Švédsku spouští zkušební provoz autonomních autobusů
  • Scania na projektu spolupracuje se společností Nobina, která je největší provozovatel veřejné dopravy nejen ve Švédsku
  • Zkušební provoz bude probíhat ve dvou fázích, nejdříve bez cestujících na palubě a poté i s nimi

Společnost Scania a Nobina, která je největším provozovatelem veřejné dopravy ve skandinávských zemích, budou spolupracovat na spuštění zkušebního provozu autonomních autobusů na pravidelných linkách v oblasti Stockholmu.

Technologie je v současné době již dostatečně vyspělá na to, aby mohl být zahájen zkušební provoz na skutečných autobusových linkách. Tento projekt s autobusy této velikosti je v Evropě jedním z prvních svého druhu,“ říká Karin Rådström, vedoucí divize autobusů a autokarů ve společnosti Scania. „Projekt poskytne spoustu informací ohledně dalšího vývoje velkých autonomních autobusů před jejich nasazením v plném rozsahu.“

Zkušební provoz bude probíhat ve dvou fázích – zpočátku bez cestujících na palubě a následně pak i s nimi. Jelikož je bezpečnost v průběhu zkušebního provozu nejvyšší prioritou, bude v autobusech přítomen řidič, který bude sledovat provoz a pomáhat cestujícím.

My ve společnosti Nobina se velmi angažujeme ve vývoji toho, co podle nás bude důležitou součástí budoucí veřejné dopravy,“ říká Henrik Dagnäs, výkonný ředitel společnosti Nobina Sweden. „Tento zkušební provoz poskytne velké množství informací a zkušeností, které nás nasměrují k praktickým každodenním aspektům řízení a provozu autonomních autobusů a umožní nám dosáhnout většího počtu osob cestujících veřejnou dopravou. Požadavky na autonomní autobusy se nebudou lišit od požadavků na jiná vozidla, včetně spolehlivosti, bezpečnosti a dostupnosti.“

Dva elektrické autobusy Scania Citywide LF spojí rychle se rozšiřující novou obytnou oblast Barkarby, která je vzdálena přibližně 20 kilometrů od centra Stockholmu, s nedalekou stanicí metra. Autobusy budou v provozu na nové speciální trase s délkou 5 kilometrů a čtyřmi zastávkami. Zpočátku je plánováno, že autonomní jízda bude probíhat na úseku dlouhém zhruba jeden kilometr. Během druhé fáze zkušebního provozu se očekává, že každodenně bude tuto linku využívat přibližně 300 cestujících.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze