Budoucnost je ve znamení elektřiny, proto se firma Lightning eMotors se sídlem v americkém Coloradu rozhodla pro představení nového produktu, o kterém informuje electrek.co. Jedná se o elektrifikovaný dvoupatrový autobus Van Hool TD925, který byl dříve vybaven klasickým naftovým motorem. Po řadě úprav se však z něj stal čistý elektrobus, jenž ve svých útrobách skrývá 640kWh baterii. Odhadovaný dojezd je okolo 320 km a podle slov vedení společnosti se jedná o největší známou kapacitu baterie pro tento typ vozidla.
Baterie přestavěného dvoupatrového autobusu se dokáže nabít na plnou kapacitu za méně než 6 hodin a Lighting eMotors vidí v elektrických autobusech budoucnost. Zajímavostí je fakt, že v USA dnes jezdí téměř 35 tisíc autobusů s dieselovým motorem a naprostá většina patří mezi ideální kandidáty na elektrifikaci. Elektrifikace stávajících dieselových vozidel má přitom silný finanční a ekologický dopad. Znamená to přechod na nulové emise i výrazně nižší provozní náklady ve srovnání se spalovací verzí.
První elektrický dvoupatrový autobus od Lightning eMotors bude dodán společnosti Lux Bus America v Kalifornii, přičemž jeho nasazení do provozu je naplánováno ještě na konec tohoto měsíce. Nejnovějším zákazníkem společnosti je firma All Aboard America Holdings, což je celoamerický tranzitní specializovaný prodejce a poskytovatel služeb specializujících se na dálniční autobusy.