Dvoupatrový autobus od Lightning eMotors dostal 640kWh baterii. Pojme 70 cestujících

Dvoupatrový autobus od Lightning eMotors dostal 640kWh baterii. Pojme 70 cestujících
Fotografie: Lightning eMotors
  • Dojezd elektrobusu činí okolo 320 km
  • Na plno se jeho baterie nabíjí za 6 hodin
  • První vyrobený kus poputuje do firmy Lux Bus America

Budoucnost je ve znamení elektřiny, proto se firma Lightning eMotors se sídlem v americkém Coloradu rozhodla pro představení nového produktu, o kterém informuje electrek.co. Jedná se o elektrifikovaný dvoupatrový autobus Van Hool TD925, který byl dříve vybaven klasickým naftovým motorem. Po řadě úprav se však z něj stal čistý elektrobus, jenž ve svých útrobách skrývá 640kWh baterii. Odhadovaný dojezd je okolo 320 km a podle slov vedení společnosti se jedná o největší známou kapacitu baterie pro tento typ vozidla.

Baterie přestavěného dvoupatrového autobusu se dokáže nabít na plnou kapacitu za méně než 6 hodin a Lighting eMotors vidí v elektrických autobusech budoucnost. Zajímavostí je fakt, že v USA dnes jezdí téměř 35 tisíc autobusů s dieselovým motorem a naprostá většina patří mezi ideální kandidáty na elektrifikaci. Elektrifikace stávajících dieselových vozidel má přitom silný finanční a ekologický dopad. Znamená to přechod na nulové emise i výrazně nižší provozní náklady ve srovnání se spalovací verzí.

První elektrický dvoupatrový autobus od Lightning eMotors bude dodán společnosti Lux Bus America v Kalifornii, přičemž jeho nasazení do provozu je naplánováno ještě na konec tohoto měsíce. Nejnovějším zákazníkem společnosti je firma All Aboard America Holdings, což je celoamerický tranzitní specializovaný prodejce a poskytovatel služeb specializujících se na dálniční autobusy.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze