Scania má nový elektrobus. Je určený do města a umí se nabíjet i přes pantograf

Scania má nový elektrobus. Je určený do města a umí se nabíjet i přes pantograf
  • Dojezd autobusu na jedno nabití je 80 až 150 kilometrů podle podmínek
  • Uveze celkem 95 cestujících
  • Nabíjení může probíhat přes 300kW stejnosměrný pantograf

Jsme hrdí na to, že jsme schopni nabídnout nejširší výběr pohonů na alternativní paliva a nyní tuto řadu alternativ doplňuje moderní elektrický autobus“ říká Anna Carmo e Silva, vedoucí divize autobusů a autokarů Scania. „Na rostoucím trhu elektrických autobusů na baterie nabízí Scania vynikající produkty a služby, které jsou navrženy pro maximální provozuschopnost a ekonomiku provozu.“

12metrový autobus Scania Citywide BEV se dodává s elektromotorem o výkonu 300 kW. Díky systému chlazení motoru olejovou mlhou neexistují žádná omezení točivého momentu v hornatém nebo horkém prostředí. I při osmistupňovém stoupání si autobus udrží rychlost 30 kilometrů v hodině. Tento systém chlazení také nezasahuje do funkce klimatizační jednotky, protože oba systémy fungují plně souběžně.

Baterie byly rozděleny, a to tak, že čtyři jsou na střeše a čtyři v zadním převisu, aby bylo dosaženo nižšího těžiště, což umožňuje lepší jízdní vlastnosti a ovladatelnost autobusu. Toto rozložení hmotnosti umožňuje, aby v autobuse jelo až 95 cestujících. Jakou přesnou kapacitu baterie mají Scania neprozradila. Model Scania Citywide BEV představený na výstavě Busworld je připraven na možnost rychlého nabíjení prostřednictvím spouštěcího pantografu. S menším počtem baterií je hmotnost vozu stejná jako v případě tradičních naftových a plynových autobusů s podobnou kapacitou cestujících. Kromě možnosti nabíjení přes 300kW stejnosměrný pantograf namontovaný na střeše je autobus připraven i na nabíjení střídavým a stejnosměrným proudem v depu.

S dojezdem 80 až 150 kilometrů je Scania Citywide vhodný pro velkou většinu městských tras. Každý dopravní systém musí být samozřejmě optimalizován podle svých vlastních podmínek, ale naše analýzy jasně ukazují, že nabíjení v průběhu celého dne ve většině případů poskytuje nejlepší celkovou ekonomiku provozu,“ říká Carmo e Silva.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze