Rychlá dvojka v podobě Porsche Taycan a Audi e-tron GT má v USA problémy s baterií

1
Rychlá dvojka v podobě Porsche Taycan a Audi e-tron GT má v USA problémy s baterií
Fotografie: Martin Pultzner, fDrive.cz
  • Celkem jde o 34 tisíc vozidel určených pro trh v USA
  • Problémem je vadný modul baterie
  • Mnozí uživatelé nyní nesmí nabíjet svůj vůz na více jak 80 %

Automobilky Porsche a Audi nyní mají docela problém v USA. Nově se totiž přišlo na to, že modely určené pro americký trh mají problém s modulem vysokonapěťové baterie. Celkově jde o cca 34 tisíc kusů vozidel z modelových let 2020 až 2024. Zkrat modulu, o který hrozí u modelu Taycan a e-tron GT může v horším případě způsobit požár. V dokumentech se doslova uvádí, že za vše mohou výrobní vady v továrně LG Energy Solution v Polsku. Přesnější příčina ale zatím známa není. Mnohem horší je fakt, že třeba Porsche rozdělilo dotčená vozidla do dvou interních kódů: ARB6 a ARB7. U první skupiny vozidel výrobce doporučuje uživatelům vozu omezit nabíjení baterie na maximálně 80 %. Druhá skupina (ARB7) už takové omezení nemá a riziko požáru je zde o poznání menší.

V bateriích těchto vozidel se sice neprokázaly žádné závady, jenže ani tak výrobce nemůže vyloučit možnost, že se v budoucnu objeví nějaký problém. A jaké tedy bude další řešení? Obě automobilky chtějí do všech postižených vozidel nainstalovat diagnostický software pro sledování a detekci potenciálních problémů s bateriovými moduly. Nutná je tak návštěva servisu, které se nevyhne ani jeden z majitelů vozidla v kategorii ARB6. Tam budou vysokonapětové moduly podrobeny analýze a pokud bude vše bez problému, dojde k instalaci diagnostického softwaru. V případě závadného modulu pak bude místo diagnostiky provedena výměna za nový a bezchybný kus. V klidu mohou být evropští majitelé, kterým tento problém dle vyjádření výrobců údajně nehrozí.

Technické parametry Audi e-tron GT RS

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 989 × 2 158 × 1 413 mm, 2 420 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon475 kW, 646 koní, točivý moment: 830 Nm
Baterie93 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 21,5 kWh / 100 km, dojezd: 472 km
Cena od3 756 900 Kč

Technické parametry Porsche Taycan Turbo

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 305 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon500 kW, 680 koní, točivý moment: 850 Nm
Baterie93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 26 kWh / 100 km, dojezd: 450 km
Cena od4 324 000 Kč
Diskuze ke článku
den
den
Naposledy upraveno: 12:01
Neni moc uklidnujici. Ta tovarna v polsku dela baterky i pro MEB auta. A uz byli servisni akce vymeny modulu i u VW a Skody. Neni to uklidneni zakazniku v EU spise tim ze koncern v EU ma lip kryte zada? Taycan a e-trom gt maji ale nejspis jine moduly, takze z jine linky, snad tohle se tyce jenom tech modelu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze