Rolls-Royce dávkuje informace o svém chystaném elektrickém gran turismu Spectre téměř kapátkem. Technické údaje zatím neznáme ani přibližně, avšak ze zpráv o pokračujícím vývoji a testování pronikají první zajímavé detaily o konstrukci. V ní se totiž také hraje o všechno a rovnou ustanovila řadu historických rekordů, které se zapíší do 118letých análů značky. Konstrukce karoserie například obsahuje celistvý odlitek bočnice v délce téměř čtyř metrů, který je s náskokem nejdelší ze všech Rollsů. Rovněž bezmála půldruhého metru dlouhé dveře nemají v historii ostrovního výrobce obdoby. Méně hmatatelným, ale o to významnějším rekordem, je bezprecedentní tuhost karoserie. Ta překonává ostatní vyráběné Rollsy o 30 %, mimo jiné díky trakční baterii v prostorovém rámu.
Rovněž komfort má nastavovat v celosvětovém měřítku nové laťky. Tady už se ale spoléhá na elektroniku, v jejíž aplikaci je Spectre v rámci anglických tradic rovněž pionýrem. Vskutku džentlmenské pohodlí na palubě má totiž zajišťovat elektronicky řízený, adaptivní podvozek ovládaný na základě pokynů z GPS navigace a kamer sledujících vozovku před vozidlem. První senzorika má zajistit předcházení nepatřičným náklonům v zatáčkách, druhá pak bleskové přizpůsobení podvozku blížícím se nerovnostem. Tento systém sám novinkou není, používá jej například Citroën, avšak právě u Rolls-Royce by měl podle konstruktérů dozrát ve skutečný pocit létajícího koberce. Samotní specialisté o novém Spectre prý žertovně hovoří jako o Rollsu ve vysokém rozlišení.
O patřičnou akustiku na palubě se postará, kromě samotného bezhlučného elektrického pohonu a tuhé karoserie, také vycizelovaná aerodynamika. Díky pečlivé práci s modelováním, aerodynamickým tunelem i vysokorychlostním testováním, bylo dosaženo součinitele čelního odporu vzduchu Cx 0,25, což je na takto mohutný a vysoký automobil skvělá hodnota.
Zatímco druhá fáze testování začala na historickém okruhu Miramas, kde se v roce 1926 jela Velká cena Francie, nyní pokračuje nekonečným jezděním po provensálském venkově v běžném provoz v Miramas, který se proměnil ve špičkové testovací středisko s více než 60 kilometry uzavřených testovacích tratí včetně vysokorychlostního klopeného oválu o délce 6,2 km. Právě tam probíhá detailní doladění každé z více než 25 000 funkcí nového Spectre, které zahrnují i úpravu chování vozu podle aktuálního počasí. Technici totiž vyvinuli vlastní, tzv. decentralizovanou inteligenci, která řeší jednotlivé úlohy z velké části mimo centrální řídicí jednotku, tedy rychleji. Celé to sladit je ale skutečnou výzvou. Jak se ji podařilo naplnit, budou moci první zákazníci posoudit už na jaře 2023, kdy k nim dorazí první vyrobené vozy.