Rolls-Royce Spectre v pohybu. Dokonale bezhlučný, navzdory předpisům

Rolls-Royce Spectre v pohybu. Dokonale bezhlučný, navzdory předpisům
Fotografie: Rolls-Royce
  • První elektrický Rolls nadále jezdí v nápadité kamufláži plné citátů
  • Už se v rámci testování pohybuje po veřejných silnicích
  • Byl při tom zachycen na kameru

O chystaném ekologickém Rollsu, který má automobilce pomoci vyřešit vážný problém s flotilovými emisemi, už toho víme celkem dost. Technicky bude vycházet z právě dokončovaného BMW i7 a jeho tvary se spíš více než méně budou podobat aktuálnímu spalovacímu kupé Wraith. Jsou však elegantnější a Rolls-Royce Spectre dá svou identitu jasně najevo už při pohledu do očí. Příď se totiž má od stávajících modelů odlišovat nejvýrazněji. Mřížka chladiče se zmenšila, světlomety zeštíhlely a možná budou i dělené, nárazník výrazně zredukuje počet a rozměry náběrů vzduchu. Zbytek se bude zřejmě držet tradic, což dávají najevo jak dveře, tak celá splývavá záď.

Maskování, držící pod pokličkou definitivní podobu vozidla, zdobí řada citátů a hesel. Jedno z nich praví „dokonale nehlučný“ a u něj se pozastavme. Každý správný Rolls totiž izoluje své klienty od rušivých hluků vnějšího světa tak dokonale, jak to dobová technika jen umožnuje. V elektromobilu se tato výzva dostala na novou úroveň, protože už víme, že když odpadne hluk spalovacího motoru, všechny ostatní ruchy se nepříjemně zvýrazní. Že to ale jde, ukázal už Mercedes-Benz EQS, tak jsme zvědaví, čím chtějí Angličané trumfovat. Každopádně navenek vůz být zcela tichý nesmí, do rychlosti 20 km/h musí vždy účinkovat plašička chodců a pak má okolní svět varovat rostoucí úroveň jiných hluků. Video ukazuje, že se kompromis zřejmě povedl; jízda je tichá, ale nikoliv zcela nehlučná. Jako u benzinového Rollsu, jen ten vrnící osmi či dvanáctiválec chybí.

Anglický pojízdný salón má svého uživatele chránit od jakýchkoliv nepřístojných stresů včetně strachu z krátkého dojezdu. Měl by proto angažovat extravelké baterie o kapacitě zřejmě až 120 kWh, které by měly ostrovní luxus udržet v pohybu na 700 km. Takové však mají svou hmotnost a přihození dalších mnoha metrických centů do beztak značně hmotného vozu (srovnatelný Wraith s dvanáctiválcem váží 2 440 kg) znamená, že třítunová meta by u pohotovostní hmotnosti mohla poměrně snadno padnout. A k tomu jsou potřeba i příslušně nakrmené koně, aby se i zde zachoval „dostatečný“ výkon, jak se v brožurách u starších modelů uvádělo místo konkrétních čísel. Pokud vycházíme z techniky i7, i zde by podle insideevs.com mohly sloužit tři motory a výkon by mohl dosáhnout 740 koní. A to už by majetným džentlmenům stačit mohlo.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze