Rolls-Royce Cullinan je venku. Prý se nezalekne ani opravdového terénu

Rolls-Royce Cullinan je venku. Prý se nezalekne ani opravdového terénu
  • Design si vůz převzal z nejnovějšího Phantomu
  • Testován byl v extrémních podmínkách

Nešlo to jinak. Modely SUV jsou přesně ty, na kterých automobilky vydělávají, a proto se jednotlivé prémiové značky rozhoupávají k modelu se zvýšenou karoserií. První své opravdu prémiové SUV uvedl Bentley a jeho Bentayga se i přes fakt, že jde v podstatě o vylepšené Audi Q7, nadmíru dobře prodává. Lamborghini přidalo svůj sportovní Urus a automobilek bez modelu SUV již mnoho nezůstalo.

Dlouho odolával i Rolls-Royce. I ten ale před třemi roky na stránkách novin The Financial Times oznámil světu, že vytvoří zcela nový vůz se zvýšenou karoserií, který prý nově definuje způsob luxusního cestování na jakémkoliv povrchu. Dnes to vypadá, že je čekání téměř u konce, Rolls-Royce potvrdil, že nový automobil se bude jmenovat Cullinan.

Toto jméno jsme používali jako jméno celého projektu již před několika lety,“ říká Torsten Müller-Ötvös, výkonný ředitel Rolls-Royce. „Je to jméno, které se k novému vozu hodí ze všech nejvíce. Cullinan je automobil s jasným zaměřením, jakým je dokonalá kvalita a preciznost, stejně jako vzhled, který dává zcela nový pohled na možnosti opravdového luxusu. Je to podobné jako s diamantem Cullinan, což je největší broušený diamant světa. Také je dokonalý, a současně vyčnívá nad všechno ostatní.“

Vyrobit první SUV není jen tak, naštěstí mohl Rolls-Royce čerpat ze svého koncernu BMW Group. I tak ale byl vůz důsledně protestován od žhnoucích pouštích Afriky a Středního východu až po mrazivé sněhy za polárním kruhem. Líbí se nám, že Rolls-Royce chce být opravdovým vozem do terénu a nechce se jen projíždět po bulvárech. Až čas ukáže, jestli se osvědčí například ve srovnání s Mercedesem-Benz třídy G. O motorizacích ani použitých technologiích jsme se zatím mnoho nedozvěděli. Jasné je jen to, že vůz dostane pro Rolls-Royce typicky kolmé hrany, velkou přední masku a nebude to žádný drobeček.

Zdroj: press.bmwgroup.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze