Renault se elektromobilitě věnuje již více než deset let a na základě těchto zkušeností zrychluje svou ofenzívu v segmentu C, kde nabízí cenově dostupné elektromobily. Renault Scenic E-Tech byl představen již v září letošního roku na veletrhu IAA Mobility v Mnichově, ale až nyní známe jeho českou cenu. Jen pro připomenutí, délka vozu je 4,47 m, šířka 1,86 m a výška 1,57 m. Vůz je postaven na platformě AmpR Medium (dříve CMF-EV), částečně proto, že má rovnou podlahu. Dlouhý rozvor o hodnotě 2,78 m poskytuje komfort cestujícím vzadu s dostatečným místa pro kolena (278 mm). Zavazadlový prostor má objem 545 l a všechny verze jsou k dispozici s baterií o kapacitě 87 kWh, což zaručuje dojezd až 625 km. Kolik ale za to vše vlastně české zastoupení Renaultu chce?
Nový Scenic E-Tech je k objednání od včerejšího dne a nejlevnějším provedením je verze Evolution Long Range. Ta vychází na 1 085 000 Kč a v této výbavě toho najdeme celkem dost. Nechybí tepelné čerpadlo, zadní parkovací kamera, 19" disky kol, metalický černý lak karoserie nebo multimediální systém openR link s 9" obrazovkou. Komu by to nestačilo, je zde provedení Techno Long Range za 1 150 000 Kč. V něm je již standardem multimediální systém openR link s 12" obrazovkou, bezdrátová nabíječka mobilních telefonů, zatmavená zadní skla a elektricky ovládané víko kufru. Teprve verze Iconic Long Range s cenou 1 230 000 Kč ale nabídne adaptivní tempomat, systém Active drive assist, systém sledování mrtvého úhlu s aktivní korekcí jízdní dráhy či audiosystém Harman Kardon s 9 reproduktory vč. subwooferu.
Samozřejmě i zde jsou možné příplatky a třeba solární střešní okno s nastavitelnou průhledností stojí 37 tisíc Kč. Stejně tak dvoubarevné provedení karoserie vyjde na dalších 15 tisíc Kč a osvícené nástupní lišty ve dveřích stojí 3 699 Kč. Renault začne první dodávky nově vyrobených vozidel dodávat svým zákazníkům na přelomu jara a léta příštího roku.
Technické parametry Renault Scénic E-Tech 170
Kompletní specifikaceKonstrukce | MPV, 4 470 × 1 864 × 1 571 mm, 1 678 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 280 Nm |
Baterie | 65 kWh (60 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 130 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,3 kWh / 100 km, dojezd: 430 km |
Cena od | 1 085 000 Kč |
Sem hrozne zvedav na recenze atd., protoze jinak se mi to strasne libi, a mozna to odsouva kia ev5 na pozici c2 myho favorita. Tam bude zalezet na cene, a jakej teda battery pack daji do evropy - kdyby to byl ten 88 kwh lfp co maji mit pro cinu, tak furt ev5 vede.