Rodina Audi g-tron je kompletní. Audi A4 a A5 g-tron můžou stát i ve vaší garáži

Rodina Audi g-tron je kompletní. Audi A4 a A5 g-tron můžou stát i ve vaší garáži
  • Vybírat tak můžete z modelu Audi A3 g-tron, Audi A4 Avant a modelu A5 Sportback ve variantě g-tron
  • K dispozici je jak manuální převodovka, tak S tronic, ale bohužel jen s pohonem předních kol
  • Zapomenout musíte také na virtual cockpit

Nejen Audi A3, ale nově také Audi A4 Avant a Audi A5 Sportback si můžete objednat ve verzi g-tron. Připomeňme, že jde o verzi, která vedle benzinu spaluje i stlačený zemní plyn CNG. V útrobách obou novinek pracuje motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 125 kW (170 koní) a maximálním točivým momentem 270 Nm. Nově vyvinutý agregát vychází ze zážehové jednotky 2.0 TFSI na benzin s inovativním procesem spalování.

Audi A3, A4 a A5 g-tron

A4 Avant g-tron s převodovkou S tronic spotřebuje v kombinovaném režimu pouhých 3,8 kilogramu zemního plynu na 100 kilometrů, emise CO2 jsou 102 gramů na kilometr (při provozu na benzin jde o 5,5 litru na 100 kilometrů a 126 gramů CO2 na kilometr). Téměř stejné hodnoty nabídne také A5 Sportback g-tron s převodovkou S tronic. Při provozu na zemní plyn spotřebuje rovněž jen 3,8 kilogramu CNG na 100 kilometrů a jeho emise CO2 jsou 102 gramů na kilometr. Při provozu na benzin platí hodnota 5,6 litru na 100 kilometrů a 126 gramů CO2 na kilometr. Reálný provoz však jistě nabídne hodnoty nepatrně vyšší.

Audi A4 g-tron (2015)

Výdaje za palivo jsou oproti porovnatelnému motoru na benzin výrazně nižší a činí cca 95 Kč na 100 kilometrů (při ceně CNG 25 Kč/kg). V mnoha zemích platí majitelé nižší daň z motorového vozidla díky nižším emisím CO2. Pro firemní vozidla na CNG je v České republice stanovena nulová sazba silniční daně. Oba modely nabízejí plnohodnotný zavazadlový prostor, který má v modelu A4 Avant g-tron objem 415 litrů. V modelu A5 Sportback g-tron je to litrů 390. Sáhnout můžete jak po převodovce S tronic, tak manuálu.

Audi A5 g-tron

Umístění nádrže pro CNG, která má dle Audi životnost až 20 let, však nese i své oběti. Ani jeden z modelů si tak nemůžete pořídit s pohonem quattro. A zapomenout musíte také na virtual cockpit, který do variant g-tron prostě nepořídíte. Alespoň malou náplastí by mohl být bonus, který si Audi připravilo pro všechny držitele identifikačního čísla osoby. Oba nově příchozí modely mohou mít téměř za stejné ceny jako základní provedení jednotlivých modelů v motorizaci 2.0 TFSI. Více se dozvíte na oficiálních stránkách automobilky.

Virtual cockpit do varianty g-tron prostě nepořídíte.

S modely g-tron je spojeno syntetické palivo Audi e-gas. To se vyrábí s využitím energie z obnovitelných zdrojů z vody a CO2 nebo z biologického odpadu, jako je sláma a posekaná tráva. Audi e-gas přitom váže stejné množství CO2, které je následně emitováno vozidlem. Zákazník čerpá palivo do svého vozu g-tron na jakékoli plnicí stanici CNG a platí za něj běžnou cenu. Audi zvýší ekologičnost provozu a zajistí související snížení emisí CO2 tím, že spotřebované množství paliva po dobu tří let dodá ve formě plynu Audi e-gas opět do distribuční sítě se zemním plynem. Audi tak snižuje emise CO2 vozidel g-tron při provozu na zemní plyn až o 80 procent. Zákazník k tomu nepotřebuje žádnou speciální tankovací kartu. Místo toho vypočítává Audi množství automaticky na základě průzkumu a servisních dat vozidla. Na celý proces včetně certifikace dohlíží nezávislá organizace TÜV SÜD. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro model g-tron, obdrží dokument, který potvrzuje zásobování jejich vozidla palivem Audi e-gas a informuje o certifikaci.

Motorizace Převodovka Výkon Cena s DPH
Audi A5
Sportback Sport
2.0 TFSI S tronic 252 koní 1 252 900 Kč
Audi A5
Sportback Sport
2.0 TFSI g-tron S tronic 170 koní 1 242 900 Kč
Audi A5
Sportback Sport
2.0 TFSI S tronic 190 koní 1 158 900 Kč
Audi A4
Avant Sport
2.0 TFSI quattro S tronic 252 koní 1 330 900 Kč
Audi A4
Avant Sport
2.0 TFSI g-tron S tronic 170 koní 1 249 900 Kč
Audi A4
Avant Sport
2.0 TFSI ultra S tronic 190 koní 1 172 900 Kč

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze