Rivian testuje model R1T v krutých mrazech. Zkouší tím odolnost baterií

Rivian testuje model R1T v krutých mrazech. Zkouší tím odolnost baterií
Fotografie: Rivian
  • Rivian R1T nabídne vlastní výhřev baterií
  • Odolnost baterií se zkouší v krutých mrazech okolo -40 °C
  • Vůz má nabídnout vynikající trakci na všech površích

Rivian se pochlubil novým videem, v němž názorně ukazuje, jak v tuhých zimních podmínkách testuje model R1T. Podle electrek.co se Rivian R1T musí vypořádat například s mrazy okolo -40 °C. Krom toho se zkoumá výdrž baterií, které v takových mrazech musí nabízet stále co nejvyšší kapacitu. Samotné vedení značky dodává, že vůz je zkonstruován tak, aby se minimalizoval jakýkoliv pokles výkonu nebo se zmenšil dojezd vlivem extrémně nízkých teplot.


Pokud nastoupíte do vozidla po celonočním mrazu okolo -40 °C, bude trvat přibližně 20 minut, než se baterie zahřejí na požadovanou teplotu. Teprve pak se vůz bude chlubit plným výkonem. Současně technika modelu R1T vypočítá odhadovaný dojezd, přičemž zohlední venkovní teplotu, jízdní podmínky a aktivované elektrické spotřebiče v kabině. Rivian zároveň pečlivě ladí jízdní nastavení, čímž chce zaručit skvělou ovladatelnost a trakci na takřka jakémkoliv povrchu. Součástí vývoje je i strategie vlastního ohřevu baterií, kdy se baterie v krutých mrazech budou vyhřívat na určitou teplotu, aby neklesl výkon pod požadovanou mez. Teprve po spuštění zapalování se pak spustí dodatečné zahřátí baterií.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze