Zatímco první produkční vůz značky Rimac mířil do nejvyšších technologických i finančních pater, tento týden představený koncept robotaxi je z úplně jiného soudku. Dostal název Verne podle známého vědeckofantastického spisovatele a dostal podobu malého, dvoumístného autonomního vozítka, určeného pro přepravu na krátké a střední vzdálenosti. Vůz je podle šéfa automobilky Mate Rimace navržen na bílém papíru a nejde o žádný kompromisní derivát konvenčního auta. Už to by mělo zajistit výhodu na řadu konkurentů, další předností je, že si automobilka kompletně vše, s výjimkou senzoriky a softwaru od Mobileye, vyvíjí a kompletuje sama. Rovněž platforma vzniká od počátku přímo v domě. Má tedy projekt dokonale pod kontrolou.
Futuristický třídveřový elektromobil se má v provozu orientovat díky celkem devíti lidarům a 13 kamerám. Vystačit si má s elektromotorem o výkonu 204 k, který je sice v relacích automobilky směšný, avšak k daným účelům postačující. Baterie o kapacitě 60 kWh by měla stačit na zhruba 240 km plnohodnotného provozu. To se nezdá jako moc, ale k výrobce chce udržet nízkou hmotnost i cenu. V místech provozu se počítá i se zázemím, kam si vozíky samočinně dojedou pro dobití a případný úklid a údržbu. To má usnadnit koncept snadno výměnných interiérových panelů, které se v případě poškození či silného znečištění prostě rychle vymění a jezdí se dál.
Uvnitř se nepočítá s žádným ovládacím prvkem kromě velkého dotykového displeje, zákazníci si mohou přizpůsobit prostředí ve voze už předem přes aplikaci. Ke dveřím jim pak přijede vůz, vytopený na požadovanou teplotu, uvnitř osvětlený oblíbenou barvou a provoněný oblíbeným odérem. Se spuštěním projektu se podle serveru Cleantechnica počítá v roce 2026 přímo v Záhřebu, následovat má Velká Británie s Německem.