Renault podruhé triumfoval v ePrix Monaka

Renault podruhé triumfoval v ePrix Monaka
  • Buemi přetavil pole position ve vítězství a získal pro Renault již čtvrté vítězství v sezóně
  • Domácí tým Venturi si připsal nejlepší umístění v letošním ročníku
  • Závod v Monaku byl beznadějně vyprodaný

Kvalifikace

Už tréninky potvrdily předpříjezdové předpoklady, tedy že Renault e.dams bude patřit znovu k nejsilnějším. Jenže v kvalifikaci už to platilo tak napůl. Zatímco Sébastien Buemi s přehledem postoupil ze skupinové fáze do super pole ze třetí příčky, jeho kolega Nicolas Prost obsadil až celkově předposlední pozici. Snad to lze přičíst i nízké adhezi povrchu asfaltu. Spousta jezdců totiž byla v průběhu rozřazovacích jízd v lehkém kontaktu s ochrannou bariérou.

Naopak k velkému překvapení všech se do závěrečné části kvalifikace probojoval jezdec domácího týmu Venturi a debutant letošní sezony Maro Engel, který ze skupinové fáze postupoval dokonce s druhým nejrychlejším časem. Zaostal pouze za vozem TECHEETACH, jejž pilotoval Jean-Éric Vergne. Nejlepší postupovou pětici doplnili Nelson Piquet Jr. a vítěz minulého závodu Lucas Di Grassi.

Výsledková listina kvalifikace

Pozice Jezdec Tým Čas na kolo (ztráta)
1. S. Buemi Renault e.dams 53,313 s
2. L. Di Grassi ABT Audi Sport + 0,237 s
3. N. Piquet NEXTEV NIO + 0,293 s
4. J. Vergne TECHEETAH + 0,443 s
5. M. Engel Venturi + 1,700 s
6. F. Rosenqvist Mahindra 53,609 s
7. J. Lopéz DS Virgin + 0,057 s
8. N. Heidfeld Mahindra + 0,078 s
9. D. Abt ABT Audi Sport + 0,116 s
10. S. Bird DS Virgin + 0,120 s
11. S. Sarrazin Venturi + 0,237 s
12. L. Duval Faraday Future Dragon Racing + 0,320 s
13. R. Frijns Andretti + 0,425 s
14. E. Gutiérrez TECHEETAH + 0,488 s
15. M. Evans Panasonic Jaguar + 0,506 s
16. O. Turvey NEXTEV NIO + 0,913 s
17. A. Da Costa Andretti + 1,022 s
18. A. Carroll Panasonic Jaguar + 1,422 s
19. N. Prost Renault e.dams + 1,472 s
20. J. D'Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 7,027 s

Závod

Beznadějně vyprodáno hlásili pořadatelé již dopoledne. A nebylo se čemu divit. Ceny vstupenek začínaly na 20 eurech, přičemž za tuto cenu bylo možné potkat řadu slavných osobností. Z motorsportu například Marka Webbera, který dal Formuli E přednost před souběžně probíhajícím závodním víkendem prestižnější Formule 1 ve Španělsku. Přítomna ale byla i třeba modelka Naomi Campbell.

V ulicích Monaka jsou velmi časté havárie už v úvodních metrech. Tentokrát se do první zatáčky Saint-Devote poskládalo všech dvacet vozů. Došlo pouze na pár drobných šťouchanců na hranici první desítky, kde operoval zejména vůz týmu DS Virgin v rukou José Maria Lopéze a ABT Audi Sport pilotovaný Danielem Abtem. Hůře z toho vyšel prvně jmenovaný, který si poškodil přední i zadní spoiler a musel krátce po startu do boxů pro výměnu těchto komponent.

Problém odlepit se ze svého startovního slotu měl naopak veterán Stephane Sarrazin z monackého týmu Venturi. Po propadu na poslední místo tak ve své podstatě ztratil naději na dobré umístění. Podobný osud, i když po kontaktu se zdí v pasáži u plaveckého bazénu, potkal i Sama Birda z DS Virgin, který si poškodil zavěšení pravého zadního kola a na čelo kvůli opravám ztratil tři kola. Spolu s týmem toho využil k nájezdu tréninkových kilometrů a zároveň si dojel pro nejrychlejší kolo závodu o hodnotě 53,902 sekundy, za které se v šampionátu elektrických formulí uděluje jeden mistrovský bod.

Již vcelku tradičně jsou závody šampionátu Formule E bohaté na souboje a ani v Monaku nenastala výjimka. Velmi pěkně spolu soupeřili Maro Engel s Felixem Rosenqvistem o páté místo a hned za nimi jedoucí dvojice Daniel Abt a Robin Frijns. Před polovinou závodu k souboji došlo i o poslední místo na stupních vítězů mezi Nelsonem Piquetem a Jeanem-Éricem Vergnem. Vše vyvrcholilo na výjezdu ze šikany Nouvelle, kde se oba srazili a pro Vergne, který posléze skončil ve zdi, to znamenalo odstoupení ze závodu.

Na trať byl navíc povolán safety car, čehož využili všichni piloti k výměně svých monopostů za plně nabitý. Z oné kolize nakonec vydělal Nick Heidfeld z týmu Mahindra a posunul se na průběžné třetí místo. Startovní pole se rovněž opět smrsklo.

ePrix Monaka 2017 v obraze

Na čele byl pilot Renault e.dams Sébastien Buemi, jehož naháněl Lucas Di Grassi z týmu ABT Audi. Oba, ještě společně se Sarrazinem, byli obdařeni 100 kJ výkonu navíc díky hlasování fanoušků Fanboost. I když to v závěru závodu Di Grassi na Buemiho sympaticky zkoušel, nakonec se neodhodlal k unáhlenému předjížděcímu manévru. Pořadí na prvních třech pozicích tedy v cíli zůstalo neměnné. Vyhrál Buemi před Di Grassim a Heidfeldem.

Dobrý výsledek si připisuje i Maro Engel. Páté místo týmu Venturi na domácí půdě je velké zadostiučinění. Za zmínku také stojí osmá příčka Estebana Gutiérreze, jenž ve druhém závodě ve Formuli E podruhé boduje.

Výsledková listina ePrix Monaka

Pozice Jezdec Tým Počet kol (ztráta)
1. S. Buemi Renault e.dams 51 kol
2. L. Di Grassi ABT Audi Sport + 0,320 s
3. N. Heidfeld Mahindra + 13,678 s
4. N. Piquet NEXTEV NIO + 19,074 s
5. M. Engel Venturi + 19,518 s
6. F. Rosenqvist Mahindra + 19,599 s
7. D. Abt ABT Audi Sport + 20,430 s
8. E. Gutiérrez TECHEETAH + 32,295 s
9. A. Da Costa Andretti + 35,330 s
10. N. Prost Renault e.dams + 35,667 s
11. M. Evans Panasonic Jaguar + 38,410 s
12. R. Frijns Andretti + 1:14,053 s
13. O. Turvey NEXTEV NIO + 1:34,085 s
14. A. Carroll Panasonic Jaguar + 1 kolo
15. S. Sarrazin Venturi + 1 kolo
16. J. Lopéz DS Virgin + 7 kol
17. J. D'Ambrosio Faraday Future Dragon Racing + 7 kol
18. L. Duval Faraday Future Dragon Racing + 11 kol
19. S. Bird DS Virgin + 14 kol
20. J. Vergne TECHEETAH + 30 kol

Zdroje: fiaformulae.com, twitter.com, twitter.com

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze