Nejdražší součástí elektromobilu je bezesporu baterie, proto se Renault v minulosti rozhodl pronajímat je samostatně, aby byl nákup vozu levnější. Drobné písmo smlouvy však uvádí, že v případě neplnění závazků zákazníků může francouzská automobilka jednoduše odpojit baterii na dálku. Toto však podle posledního rozhodnutí zakázal německý soud.
Düsseldorfský soud minulý měsíc na pokyn německého spotřebitelského centra Sasko rozhodl, že Renault jedná protiprávně, přestože se pod to sami zákazníci podepsali. „Zákon však s takovým blokováním nepočítá. Soud tedy tento postup kvalifikoval jako zakázanou svéprávnost poskytovatele, protože jde o zásah do cizího majetku bez existence pravomocného rozsudku. To je forma bdělé spravedlnosti,“ vysvětluje Claudia Neumerkel, právnička spotřebitelského centra v Sasku. Ovšem jak toto celé dopadne si musíme dále počkat, státní zástupce totiž podal odvolání k Spolkového soudnímu dvoru.
Technické parametry Renault Zoe (2018) R90
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 084 × 1 954 × 1 562 mm, 1 555 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 68 kW, 92 koní, točivý moment: 220 Nm / 250 ot/min |
Baterie | 41 kWh |
Nabíjení | 0palubní: 22 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 13,3 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 829 900 Kč |