ZOE tu s námi ještě pobude. A navíc přijíždí s lepší výbavou

1
ZOE tu s námi ještě pobude. A navíc přijíždí s lepší výbavou
Fotografie: Renault
  • Renault ZOE se ke konci prodejního života dočkal drobných modelových vylepšení
  • Zůstává bestsellerem evropského trhu s nejvíce prodanými kusy úhrnem
  • Nově v Česku vždy dostanete navigaci a automatickou klimatizaci

Renault ZOE už se vyrábí desátým rokem a minimálně rok a půl bude z výrobní linky sjíždět i nadále. Jeho lákadla v podobě prostorného interiéru, bezkonkurenčně rychlé AC nabíječky a standardně montovaného tepelného čerpadla zákazníkům stále imponují a prodeje podle výrobce nepřestávají růst. Malých elektrických Renaultů se ostatně za deset let prodalo celkem 380 000 kusů, což je na náročném evropském trhu bezkonkurenčně nejvíc. A tak, i když už bylo rozhodnuto o ukončení výroby v roce 2024 a nahrazení novým elektrickým Renaultem 5, výrobci pořád stojí za to vylepšovat nabídku. I když v tomto případě jsou změny vlastně jen detailní.

V první řadě Renault přechází na nové názvy jednotlivých výbavových linií, což je u této značky jednou za čas oblíbený marketingový tah. Takže už žádný Life, Zen ani Intens, ale Equilibre, Evolution a Iconic. Navigační systém nyní v nejvyšší linii dostal 9,3" displej místo stávajícího 7". Ten se přestěhoval do prostřední výbavy, kde je standardní navigace novinkou. Rovněž nově dostanete i do prostřední linie (která bude nejspíše v Česku základem) automatickou klimatizaci a zadní parkovací senzory. Nejvyšší linie si polepšila o samostmívací vnitřní zrcátko a bezdrátovou nabíječku mobilu. Standardně dostanete boční ozdobné nálepky, které však lze prostřednictvím negativní opce bezplatně odstranit. Objednat si nově můžete i celoroční pláště.

Exteriér ozvláštnila nová, střední šeď, nahrazující dvě předešlé, světlou a tmavou. Interiér zase ozvláštnilo nové čalounění dveří a větší, vertikální displej multimédií pro nejvyšší linii

Z nabídky výbavy nenápadně vypadly některé položky, například si už neobjednáte kožené čalounění (kombinace látka/koženka v nabídce zůstává). Zúžila se také nabídka barevných odstínů z 8 na 7, nově už si neobjednáte perleťovou bělobu Quartz, stejně jako ani jednu z dosud nabízených šedí Highland a Titanium. Do palety však přibyla jiná šeď s těžko vyslovitelným názvem Schiste a také druhá, temná modř Nocturne. Za tu si však spolu s exkluzivní červení Flamme stejně jako dosud doplatíte více. Do nabídky exkluzivních barev patří i elegantní fialová Blueberry, avšak na francouzských stránkách je momentálně uváděna v akci zdarma.

Technické parametry se nemění, český dovozce zatím nezveřejnil ceny a datum příchodu na český trh. Jen se tyto chybějící informace dozvíme, obratem vám je dáme vědět.

Technické parametry Renault ZOE (2020) R135

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 087 × 1 787 × 1 562 mm, 1 502 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 245 Nm / 1 500 ot/min
Baterie52 kWh (55 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 386 km
Cena od1 027 000 Kč
Diskuze ke článku
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Jediné, co je u tohohle drobečka zcela mimo mísu, je jeho cena. Je to přesně ta ukázka podpory tvrzení petrolheadů, že elektromobil je 2x dražší než spalovák. Jinak za mne s autem ve verzi 52 kWh baterka plná spokojenost, měl jsem ho minulý týden v ruce na 2 dny na cestách Praha-Krkonoše a po Krkonoších. Dojezd a nabíjení jsem vůbec neřešil, bohatě stačilo ho dát v penzionu po příjezdu do obyčejné zásuvky na 230V 10A.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze