Renault Mégane E-Tech Electric už má detailní ceník. Obsahuje překvapivé položky

25
Renault Mégane E-Tech Electric už má detailní ceník. Obsahuje překvapivé položky
Fotografie: Renault
  • První čistě elektrický Mégane se chystá na český trh
  • Automobilka zveřejnila i ceny extra výbavy

Nejdříve jsme prostudovali aktualizované technické údaje a zjistili několik zajímavých novinek. Kupříkladu základní verze Renault Mégane E-Tech EV40 s menší baterií a bez rychlonabíjení má nejvyšší rychlost omezenou dokonce jen na 150 km/h. Vůz je také podstatně lehčí než podle předběžných údajů – 1 537 kg je na elektromobil velmi solidní hodnota. Nově také známe dojezd obou verzí; EV60 ujede podle WLTP 450 km, EV40 předběžně 300 km. Známe i normované spotřeby obou verzí, konkrétně 16,1 a 15,8 kWh/100 km, samozřejmě rovněž podle WLTP. Renault se také pochlubil základním objemem zavazadelníku podle VDA; hodnota 389 l je u takto velkého auta mírným zklamáním.

Equilibre Techno Iconic
EV40 (130 koní) 890 000 Kč - -
EV60 (220 koní) 1 010 000 Kč 1 085 000 Kč 1 160 000 Kč

Poměrně podstatnou aktualizací je, že všechny u nás nabízené verze dostanou rychlé DC nabíjení. I základní EV40, o níž se původně předpokládal opak, na český trh dorazí ve verzi boost charge, tedy vybavená kromě třífázové nabíječky s 22 kW také DC přípojkou, byť se sníženým příkonem 85 kW (silnější verze zvládne až 130 kW). V tomto světle se už nabídka jeví jako docela zajímavá, i přes ořezanou výbavu. Základní linie Equilibre, v níž jako jediné bude verze EV40 u nás nabízena, se totiž musí obejít bez koženého potahu volantu i bez jeho vyhřívání, bez vyhřívání sedadel, automatické klimatizace, bez loketní a bederní opěrky řidiče a světelného i dešťového senzoru.

Základní ceny jednotlivých verzí už známe od prosince 2021 a zůstávají stejné. Extra výbava je nabízena většinou v paketech, s výjimkou tepelného čerpadla za 25 000 Kč, které je k mání ke všem liniím. Ani v té vrcholné není tedy ve standardu. Dále lze samostatně doplatit za samozacelovací pneumatiky (5 000 Kč), zadní boční radary pro varování před příčnou dopravou při couvání (5 000 Kč, od linie Techo výše), Hi-Fi systém Harman Kardon (22 000 Kč, pouze pro Techno, v Iconic je standardem) a dva typy metalízy – základní za 16  000 Kč a speciální za 21 000 Kč. Pro obě vyšší linie jsou k mání pakety asistované jízdy (25 000 pro Techno, resp. 20 000 Kč pro Iconic), rozšířené reality za 37 500 Kč či oba dohromady za rovných 50 tisíc korun.

Nový Mégane se svými proporcemi hlásí spíš mezi crossovery než klasické hatchbacky jako dosud

Mezery ve výbavě základní linie Equilibre lze doplnit rovněž v paketech. Paket City doplní za 12 000 Kč sklopná vnější zrcátka a k zadním parkovacím senzorům i přední a boční. Winter comfort za 13 000 Kč doplní kožený potah a vyhřívání volantu plus bederní opěrku řidiče a vyhřívání obou předních sedadel. Kdo touží po automatické klimatizaci, dostane ji v paketu Comfort za 22 500 Kč spolu se světelným a dešťovým senzorem, zadními USB zásuvkami (standardně jsou vpředu), loketní opěrkou řidiče a aktivním filtrem ventilace. Ceny paketů jsou tedy velice rozumné a zjevně se počítá s tím, že po nich sáhne většina zájemců, spolu s příplatkem za barvu. Bez příplatku je totiž pouze standardní běloba.

Interiér se odklonil od dosavadní utěšené oblosti stávajících Renaultů

Za 9 090 Kč lze navýšit standardní záruku 5 let/100 000 km na 150 000 km, k dispozici je také servisní smlouva Easy service s předplaceným pravidelným servisem v několika variantách. Součástí příslušenství je mj. nabíjecí kabel na 230 V za 7 500 Kč, který chybí ve standardní výbavě, výběr wallboxů a nabíjecích zásuvek, stylových, bezpečnostních i praktických doplňků.

Novinka plně těží z výhod elektrické platformy CMF-EV a baterie je vysoká pouze 110 mm

Technické parametry Renault Mégane E-TECH EV40

Konstrukcehatchback, 4 200 × 1 768 × 1 505 mm, 1 537 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon96 kW, 130 koní, točivý moment: 250 Nm / 100 ot/min
Baterie40 kWh (60 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 85 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,8 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od970 000 Kč
Diskuze ke článku
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Na auto jsem se byl osobně podívat. I jako zarytý fanda Tesly (sleduji je od 2006, 2010 jsem jel i v původním Roadsteru) jsem hodně pozitivně překvapen. Zatím jsem neměl možnost testovací jízdy, ale už teď bych si od stolu dovolil tvrdit, že toto se musí prodávat min 2x než ID3. Jel jsem až na nějaké výjimky ve všech EV, které jsou v ČR k dispozici, a toto je jediné co vážně zvažuji namísto Tesly.
Víťa Vacek
Víťa Vacek
Ta hmotnost není tak optimistická 1595kg/40kWh, 1708kg/60kWh, ale pořád dost dobrý. Tohle auto na papíře vypadá hodně dobře. Nemůžu se dočkat, až ho sám otestuji. Zatím jediné, co bych zvážil proti Tesle 3.
Jan Paleček
Jan Paleček
To auto je designove uzasne, bohuzel docela male a tim padem hure pouzitelne pro vyssi ci plnejsi postavy. Spolecne s kufrem bez moznosti samootvirani je to pro me kapku limitujici. Jinak po potvrzeni realne spotreby vazny kandidat v dane cenove relaci. Do soboty ho muzete osahat v Tukasu...
Zdeněk Maštalíř
Zdeněk Maštalíř
Spotřeba 15,8 kWh/100km, baterie 40 kWh a dojezd 300 km?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze