Renault hodlá omezit maximální rychlost u nových modelů

1
Renault hodlá omezit maximální rychlost u nových modelů
Fotografie: Renault
  • Zatím není známo, kdy se systém stane novou součástí vozů Renault a Dacia
  • Maximální povolená rychlost bude činit bez výjimky 180 km/h
  • Francouzský výrobce jde ve stopách Volva

Z této zprávy bude zřejmě mnoha fanouškům rychlejší jízdy nevolno. Renault totiž včera oznámil, že hodlá u svých budoucích modelů instalovat chytrý omezovač rychlosti. Ten umožní jízdu rychlostí maximálně 180 km/h a podle všeho se nový prvek standardní výbavy objeví taktéž u sesterské značky Dacia, informuje o tom motor1.com. Francouzský výrobce jde ve stopách Volva, které tento prvek zavedlo u všech nových modelů vyrobených od loňského roku. Nový technický prvek, který se stane povinnou součástí budoucích modelů Renault, ale nemá příliš velkou podporu ze strany veřejnosti.

Jeho obchodní označení Safety Coach vyvolává značný rozruch, protože se vlastně jedná o pouhý omezovač, který nedovolí jet více jak 180 km/h i tam, kde by to za jiných okolností bylo zcela bezpečné. Podle dostupných zpráv má systém disponovat vlastním „mozkem“, který se bude řídit jak dopravním značením, tak i GPS lokací vozu. Jenže zatímco údaje z GPS budou tak nějak přesným odrazem toho, kde přesně jedete, dopravní značení je často problémem i pro ty asistenční systémy.

Ve výsledku tato zpráva znamená, že chystaná elektrifikace většiny modelů Renault a Dacia přinese jedno velké ale. Pokud se totiž v budoucnu dočkáme kupříkladu elektrické sportovní varianty Meganu RS, pak lze s největší pravděpodobností počítat s tím, že i tato do dnešní doby kultovní verze nepojede více jak 180 km/h. Trošku uklidňující zprávou je snad jen fakt, že v tuto chvíli není známo, kdy Renault a Dacia začnou do nových vozů dodávat uvedený systém Safety Coach.

Související články
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
V budoucnu se dočkáme mnohem nižších omezení rychlosti. Nakonec i BEV má průměrnou rychlost na dálnici bez omezení pod 130 km/h, všichni se snaží šetřit energii, vyjímka se určitě najde, ale nevidíme že by jezdily BEV 160-180 km/h jako ICE auta.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze