Renault Clio prošel omlazující kúrou, pod kapotou zůstává hybrid i LPG

Renault Clio prošel omlazující kúrou, pod kapotou zůstává hybrid i LPG
Fotografie: Renault
  • Renault Clio prošel poměrně výraznou modernizací
  • Má nejširší nabídku motorizací včetně hybridu a LPG
  • Na přídi je již nové logo Renault

Poslední generace Renaultu Clio dostala unikátní hybridní pohon s označením E-Tech Full Hybrid 145 a zároveň si zachovala i pohon na LPG, který u nových aut nabízí pouze značky Renault a Dacia. Nyní přišel čas na modernizaci Renaultu Clio, přičemž oba zmíněné eco-pohony pod kapotou zůstaly.

Nové Clio bylo vytvořeno tak, aby ukázalo nový design značky Renault zaměřený na člověka a technologie. Z hlediska designu se nejvíce změnila přední číst, kterou zdobí nové logo Renault. Tato proměna podle automobilky vyjadřuje úmysl značky vyrábět modernější, výrazněji působící a udržitelnější vozy pro život. Nové charakteristické osvětlení, které mají mít do budoucna všechny modely značky Renault, zapadá do této nové koncepce.

Nový Renault Clio dostal více recyklovaných materiálů

Interiér byl také přepracován. Dostal nové čalounění a nové přírodní materiály z něj činí moderní vozidlo. Podle automobilky také zlepšují dojem z jízdy, což ovšem budeme moci posoudit až při testu. Nová výbava Esprit Alpine působí sportovně a elegantně v interiéru i exteriéru.

Z našeho pohledu je důležitá povedená hybridní motorizace, kterou jsme již testovali před modernizací. Technologie E-Tech Full Hybrid obsahuje více než 150 patentovaných řešení a také zkušenosti, které Renault získal na závodních tratích Formule 1, zejména se jedná o rekuperaci energie. Tento pohon má tzv. „sériově-paralelní“ architekturu. Jedná se o kombinaci dvou elektrických motorů (motor 36 kW a 18kW vysokonapěťový startérgenerátor HSG), 4válcového spalovacího motoru (objem 1,6 litru a výkon 69 kW), inteligentní multimódové převodovky a baterie s 1,2 kWh.

Převodový systém spalovacího motoru má čtyři stupně, hlavní elektrický motor má dva stupně. Hnací jednotka E-Tech Full Hybrid může kombinovat vstup pro spalovací motor a elektromotor až 14 různými způsoby, a tím optimalizovat jeho účinnost. Pohon při startu automobilu vždy zajišťuje elektrický motor, který se také může použít během 80 % doby jízdy ve městě, čímž se dosahuje snížení spotřeby až o 40 % v porovnání s klasickým benzínovým motorem. Výkonná hnací jednotka snižuje emise CO2 při startu na pouhých 93 g/km, což je vynikající hodnota v této kategorii. Další výhodou je tichý provoz jako u všech automobilů s elektrickým pohonem a také to, že nemusíte zastavovat, abyste nabili baterii.

Za zmínku stojí také tříválcový turbomotor TCe 100 LPG. Tento dvoupalivový systém zvyšuje výkon a snižuje spotřebu paliva a emisí CO2 (o 8 % méně CO2 než u srovnatelného motoru používajícího pouze benzín). Díky točivému momentu max. 170 Nm při 2 000 otáčkách je tento vůz použitelný pro různé účely. Palivo ve dvou nádržích vystačí pro ujetí více než 1 000 km. Celkově má nový Renault Clio nejširší nabídku motorizací, ale ostatní jsou již pouze benzínové.

Technické parametry Renault Clio (2023) E-TECH

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 053 × 1 798 × 1 440 mm, 1 260 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon105 (69 + 36) kW, 143 (94 + 49) koní, točivý moment: 349 Nm / 3 200 ot/min
Nádrž39 l
SpotřebaKombinovaná: 4,2 l / 100 km
Cena od513 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze