Raději se posaďte: BMW a Daimler spojují síly. Na čem budou pracovat?

Raději se posaďte: BMW a Daimler spojují síly. Na čem budou pracovat?
  • Spolupráce obou automobilek se bude týkat hned pětice různých směrů
  • Cílem spolupráce je stát se vedoucím poskytovatelem služeb mobility
  • Každá ze společností bude držet padesátiprocentní podíl ve společném podniku

Automobilky BMW Group a Daimler AG spojují síly, aby dokázaly zákazníkům nabídnout jediný zdroj pro udržitelné služby městské mobility. Obě společnosti podepsaly dohodu o spojení svých oddělení služeb mobility. Po přezkoumání a schválení úřady pro ochranu hospodářské soutěže plánují BMW Group a Daimler AG spojení a strategické rozšíření jejich existujících služeb mobility v oblastech carsharingu, objednávání jízd, parkování, dobíjení a multimodality. Každá ze společností bude držet padesátiprocentní podíl ve společném podniku, který bude zahrnovat služby mobility obou společností. Obě společnosti zůstanou konkurenty ve své klíčové obchodní činnosti.

Cílem spolupráce je stát se vedoucím poskytovatelem služeb mobility. Obě automobilky chtějí nabídnout svým zákazníkům komplexní ekosystém inteligentních a propojených služeb mobility, dostupných klepnutím prstu. Spojení bude například propagovat rozvoj elektromobility nabídkou elektrifikovaných sdílených vozidel, stejně jako snadným přístupem k možnostem dobíjení a parkování. Ve výsledku bude využívání služeb udržitelné mobility ještě snazší.

BMW Group utváří budoucnost osobní dopravy – a určuje přitom nové cesty a směry. Naše strategie NUMBER ONE > NEXT dává BMW Group plán cesty k digitální a bezemisní budoucnosti,“ řekl Harald Krüger, předseda představenstva BMW AG. „Plánované spojení našich služeb mobility našim zákazníkům usnadní objevit bezemisní mobilitu budoucnosti. Zůstáváme soupeři, pokud jde o výrobu těch nejlepších prémiových vozů na trhu. Plánované spojení našich služeb mobility nám umožní spojit zdroje a vysílá silný signál našim novým soupeřům,“ dodal Krüger.

Jakožto průkopníci v automobilovém průmyslu nenecháváme úkol utváření podoby městské mobility na ostatních. Více lidí než kdy dřív nebude automobil vlastnit, ale zároveň bude chtít zůstat extrémně mobilní. Chceme zkombinovat naše znalosti a zkušenosti, abychom vyvinuli jedinečný a udržitelný ekosystém městské mobility,“ říká Dieter Zetsche, předseda představenstva v Daimler AG a šéf automobilové divize Mercedes-Benz. „Ve společnosti Daimler se snažíme usilovně a systematicky mířit k transformaci z výrobce automobilů v poskytovatele služeb mobility s naší strategií CASE. CASE znamená konektivitu, automatizované řízení, sdílení a služby a elektrickou mobilitu.“

Celá spolupráce se má týkat hned pěti různých směrů:


  1. Multimodální a na přání dostupná mobilita s moovel a ReachNow: Inteligentní a automatická konektivita mezi různými nabídkami mobility – včetně rezervací a plateb – vytvoří významnou přidanou hodnotu pro uživatele. Nabídne také možná řešení problémů městské soukromé dopravy.
  2. Sdílení vozidel s Car2Go a DriveNow: Car2Go a DriveNow provozují celkem 20 000 vozidel ve 31 významných světových městech. Carsharing umožňuje lepší využití automobilů a pomáhá tak omezit celkový počet vozidel ve městech. Tyto carsharingové služby už využívají více než čtyři miliony zákazníků.
  3. Objednávání jízd s mytaxi, Chauffeur Privé, Clever Taxi a Beat: s největšími taxi aplikacemi si zákazník jednoduše objedná taxi nebo využije pro cesty po francouzských metropolích ve Francii licencovaného řidiče. Celkem 13 milionů zákazníků a přibližně 140 000 řidičů již dnes používá moderní, praktické a rychlé způsoby objednávání jízd s mytaxi, Clever Taxi a Beat nebo soukromé služby pronájmu vozidel Chauffeur Privé. Inovativní nabídky, jako třeba mytaximatch, díky kterým mohou i neznámí lidé sdílet taxi jediným kliknutím, jsou významným příspěvkem k omezení provozu v centrech měst eliminací mnoha samostatných cest v městském prostoru.
  4. Parkování s ParkNow a Parkmobile Group/Parkmobile LLC: Parkování na ulici bez lístku či platby hotovostí nebo pomoc s hledáním, rezervací a zaplacením parkovacího místa v garážích mimo ulici. Inovativní služby digitálního parkování zkracující čas a vzdálenost najetou při hledání parkovacího místa. To vzhledem k tomu, že vozidla hledající místo k zaparkování v současnosti tvoří až 30 % městského provozu, významně omezuje provoz ve městech.
  5. Dobíjení s ChargeNow a Digital Charging Solutions: Snadný přístup (včetně lokace, dobíjení a platby) k největší světové síti veřejných nabíjecích stanic, která zahrnuje více než 143 000 nabíječek po celém světě. V kombinaci s privilegovaným parkováním ve městech bude přispívat k rozšíření elektromobility tím, že pomůže lidem tuto technologii poznat a začlenit ji do svého každodenního života.

Pokud dojde v průběhu tohoto roku ke schválení odpovídajícími úřady, bude utvoření tohoto společného podniku znamenat jednorázové zhodnocení a zvýšení zisků pro BMW AG a povede tak k upravení plánů společnosti: za těchto okolností budou příjmy před zdaněním na úrovni celé skupiny pro rok 2018 mírně vyšší než v předchozím roce. Efekt zhodnocení a příjmů nebude mít žádný efekt na hodnotu EBIT v automobilovém segmentu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze