Podle electrek.co začíná v celé Evropě rapidním tempem narůstat prodej elektrických vozidel. V několika zemích dokonce dosahují prodejní statistiky nových rekordů, přičemž na prvních třech místech se objevil Renault ZOE, Hyundai Kona EV a Volkswagen ID.3. S netradičním problémem se však potýká Severní Amerika, které naopak elektromobily doslova chybí. Například nová Mazda MX-30 byla zatím uvedena výhradně pro evropský trh a Američané si na ní mohou nechat zajít chuť.
I přes letošní koronavirovou krizi se prodeji plně elektrických automobilů více než daří. Ve srovnání s vozidly na klasická fosilní paliva se evropské prodejní statistiky elektromobilů chlubí několikaprocentním nárůstem. Neustále se zpřísňující emisní normy, což nutí automobilky podnikat stále více úprav a návrhů, které prakticky tlačí elektromobily do popředí. Například sousední Německo se může pochlubit tím, že za letošní listopad si na tamním trhu elektromobily ukořistily rovnou 10% podíl z celkových prodejů nových vozidel.
Another record month for #electricvehicles in Germany also in Nov 2020, BEVs just below 10% and PHEVs at 10.6% @colinmckerrache https://t.co/VDN490u78H pic.twitter.com/iytNfCyZXC
— Eyvind Aven (@eyaven) December 14, 2020
Naopak trh v Severní Americe doplácí na absenci některých elektrických novinek. Tamní trh je navíc stále nakloněn spíše klasickým vozidlům s naftovými a benzinovými motory, které často mívají neskutečné objemy a jejich majitelé nechtějí o „elektřině“ takřka nic slyšet. Případní zájemci o nový Volkswagen ID.3 mají na území USA taktéž smůlu, jelikož výrobce i tento model upřednostnil především pro Evropu. Naopak větší model ID.4 se má na trhu v USA zaručeně prodávat, jelikož právě tam bude probíhat i jeho produkce.