Současné Mini Cooper SE bývá hodnoceno jako nejzábavnější elektromobil za rozumné peníze. Jenže dosud bylo nabízeno pouze jako třídveřový hatchback; kdo by chtěl volit jinou karosářskou variantu, jako u benzinové verze, měl prostě smůlu. To se má podle insideevs.com změnit s uvedením nové generace. O ní zatím neznáme podrobnosti, ale už víme, že použije příbuzný technický základ s tou stávající. Konkrétně evoluční verzi stávající platformy UKL, kterou používají nejen vozy Mini, ale také menší BMW s předním pohonem. Lze také předpokládat, že se značka nevzdá svého trademarku a nová generace bude další variací na známý okatý design. Ten zatím zákazníky zjevně baví natolik, aby za něj byli ochotní vydávat prémiové částky, ovšem zřejmě by to chtělo i nějaký další pilíř. Jeho možnou podobu ukázala nedávno představená studie Mini Urbanaut.
Co už ale víme je, že se dočkáme novinky. Elektrický Cooper totiž nabídne přinejmenším jednu další karosářskou verzi, a sice velmi populární kabriolet. Například v Německu bylo loni každé páté prodané Mini bez střechy. Je to zároveň skvělá tržní šance, protože momentálně žádný elektrický kabriolet nikde nekoupíte. Částečně uspějete pouze s Fiatem 500e, jenže to je pouze polokabriolet.
Dost možná nezůstane jen u čtyřmístného kabrioletu, ovšem nic dalšího v tuto chvíli nevíme, kromě očekávané informace, že nástupce dostane i úspěšný elektrický Countryman a napříště se podělí o mnohá řešení s chystaným BMW iX1. Automobilce se sice v minulosti osvědčila strategie postupného rozšiřování nabídky, nicméně už následující generace v roce 2030 má přejít na ryze elektrický pohon, takže se možná dočkáme i dalšího překvapení. Elektrifikace ovšem bude pokračovat i dříve, konkrétně už napřesrok se dočkáme dalšího vydání nekompromisní verze GP, ovšem tentokrát plně elektrické. A ta bude samozřejmě ještě vycházet ze stávající techniky.