Porsche se rozhodlo v tuzemsku odprezentovat zákazníkům a veřejnosti Taycan. V termínech 20.,21. a 22. července jste si mohli zarezervovat místo v jednom z deseti Taycanů na cestě napříč republikou. Start byl 20. července v Praze, odkud se jelo do Brna, 21. se jelo z Brna do Ostravy a poslední den se cestuje pouze v okolí Ostravy.
Naše redakce se zúčastnila druhý den, na cestě z Brna do Ostravy malebnou krajinou Moravy a Slezska. Proplétali jsme se vlásenkami a projížděli přes Boskovice, pak jsme pokračovali na Dlouhé Stráně až k horní nádrži, kde se obě skupiny spojily v jeden dlouhý konvoj doprovázený dvěma Panamerami Turbo S e-hybrid, ve kterých jeli instruktoři, a také jedním Cayenem. Poté jsme se vydali do Koutů nad Desnou na oběd, kde na nás čekal jediný speciálně upravený přívěs od Porsche, který slouží jako hyperrychlá nabíjecí stanice pro Taycany s kapacitou 2,1 MWh a s deseti nabíjecími konektory, které umí nabíjet výkonem 270 kW. Jestliže vás stejně jako mě napadlo, kolik asi taková věc váží, je to 38 tun. Během krátkého oběda se auta nabila z cca 35 % na 95 % a vyrazili jsme na Červenohorské Sedlo. To byla nejspíše nejlepší etapa celé výpravy, protože cesta vinoucí se do kopce k Červenohorskému sedlu je motoristův sen plný stoupavých vracáků napojených na sérii esíček. A Porsche je přesně to auto, které na takovou cestu chcete. Po cestě do Ostravy jsme ještě projeli Krnovem a Opavou. Náš návrat do Brna pokryl jiný druh elektrické dopravy, a to ten železniční.
Deset Taycanů se rozdělilo do dvou skupin, přičemž v každé byl dvakrát Taycan Turbo S, Taycan 4 ve verzi Cross Turismo a dvakrát Taycan 4S ve verzi sedan Cross Turismo. Postupně jsme se vystřídali v každém z nich. Cross Turismo je novinkou z letošního roku a před nedávnem jsme měli možnost se v něm povozit, oproti běžnému Taycanu se liší především karoserií, kdy jde o shooting brake namísto sedanu. Úpravou ale prošel i podvozek, který je především vyšší, protože Porsche chce tímto počinem udělat z Taycanu o něco univerzálnější vůz. A skutečně se to podařilo i při zachování typicky dynamické filozofie Porsche. S praktičností a úpravou podvozku jsou dokonalé jízdní vlastnosti běžného Tycanu mírně na ústupu, v interiéru je také znát vyšší hlučnost, nicméně pořád jde o skvělý vůz konkurující široké nabídce kombíků a shooting breaků vyšší střední třídy.
Nás a také všechny zúčastněné zajímal ovšem Taycan Turbo S, který jsme si v redakci vyzkoušeli vůbec poprvé. Taycan má v této specifikaci 761 koní, 1 050 Nm kroutícího momentu a vystřelí z klidu na stovku za 2,8 vteřiny. Jak brutálně tohle celé zní, tak se to i chová. Odezva a citlivost na plynovém pedálu je neskutečně přesná a zážitek z takové raketové akcelerace bez řazení je nepopsatelný. O Porsche se díky dokonalým jízdním vlastnostem říká, že jezdí jako po kolejích a u Taycanu je to stejné. Díky natáčecím zadním kolům jsou průjezdy zatáček chirurgickou záležitostí a vybranou stopu projedete s naprostou přesností téměř v každé rychlosti. Dostat auto na hranu je téměř nemožné. Během dne jsme ujeli více než 340 kilometrů a i přes velice sportovní styl jízdy měl Taycan Turbo S průměrnou spotřebu 23,4 kWh na 100 km. Jeho cena přitom začíná na 5 milionech a 270 tisících Kč.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |