Především evropské automobilky (například Porsche) se chvástají nabíjecími stanicemi s výkonem 350 kW. Často se mluví o společnosti IONITY, za kterou stojí BMW Group, Daimler AG, Ford a také Volkswagen. Ta již začala s výstavbou nabíjecích stanic s vysokým výkonem. Tesla nemůže zůstat pozadu a k výkonu 350 kW se podle všeho blíží mílovými kroky. Může tak jít o první automobilku, která by mohla své auto nabíjet takovou rychlostí. Zatím totiž neexistuje žádný elektromobil, který by mohl být nabíjen takovým výkonem.
Exactly! Will probably unveil next gen Supercharger late summer. Major improvements all round.
— Elon Musk (@elonmusk) 21. května 2018
Supercharger třetí generace by to však měl zvládnout a s upravením aut Elon Musk určitě také počítá. Na svém twitterovém účtu zakladatel automobilky avizoval příchod nové generace nabíjecích stanic v průběhu tohoto léta. Nabíjecí stanice by měly samozřejmě nabídnout také solární panely a vlastní baterie, ve kterých budou energii udržovat. Otázkou je, jestli výkon zůstane opravdu na obrovských 350 kW. Elon Musk řekl, že by mu dávalo větší smysl využít výkon 200 až 250 kW. Vyšší výkon by mohl poškozovat baterii a zvýšit i pořizovací cenu.
Dnes je pořád nejsilnější nabíjecí stanicí Supercharger s výkony až 150 kW. Ostatní nabíjecí stanice se musí spokojit s výkonem většinou pouhých 50 kW, i tak ale většinu elektromobilů dobijete na 80 % do půl hodiny. Například Porsche ale také chce nabíjet své budoucí elektromobily mnohem rychleji a Jaguar I-Pace, který se již prodává, zvládne také rychlejší nabíjení, než výkonem 50 kW.
Zdroj: electrek.co