Právě testujeme Volvo C40 Recharge P6

Právě testujeme Volvo C40 Recharge P6
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím máme průměrnou spotřebu 20,6 kWh na 100 km
  • Výkon 231 koní bohatě postačuje pro většinu jízdních situací
  • Baterie s využitelnou kapacitou 67 kWh je pro dálniční přesuny nevyhovující

V průběhu letošního roku dorazí na český trh vylepšená elektrická Volva C40 a XC40 Recharge. Ještě než k tomu dojde, vzali jsme si na týdenní test model C40 Recharge P6, který nabízí přední pohon, výkon 231 koní a celkem obstojný dojezd. Stejně jako v případě ostatních již testovaných vozidel Volvo, model C40 nás hýčká velmi dobrým jízdním komfortem a dostatkem místa v kabině. Využitelná kapacita baterie 67 kWh pak sice není na nějaké extra dlouhé dálniční výlety, ale s lehčí nohou na pedálu akcelerátoru se nám zatím povedlo na plně nabitou baterii ujet okolo 300 km.

Testované provedení je ve střední výbavě Plus, což znamená, že ve voze nechybí sedadla potažená Alcantarou. V rámci každodenních jízd se o naši bezpečnost stará systém Pilot Assist, jenž s vynikající přesností dokáže vůz udržet ve svém jízdním pruhu a řidič jen musí decentně kontrolovat situaci. Naopak panoramatické střešní okno by ve výbavě být nemuselo. Postrádá totiž jak roletku, tak i možnost ho skrze tlačítko jakkoliv ztmavit. Tovární ztmavení při ostrém slunečním svitu postačuje jen tak tak. Ve výbavě Plus jsou standardem 19" disky, které ale rozhodně nejsou prvkem, jenž by nám kazil jízdní komfort.

A co pohonná jednotka? Volvo chystá velké změny, a tak si nejspíše naposledy užíváme předokolku s výkonem 231 koní a maximální rychlostí 160 km/h. Po ujetí 640 km zatím evidujeme průměrnou spotřebu 20,6 kWh na 100 km, ale je znát, že jakýkoliv rychlejší přesun (hlavně na dálnici) okamžitě žene spotřebu do nehezkých výšin. Za volantem Volva C40 Recharge se tak musíme chovat umírněně a spíše si užívat jízdu. Na podrobnější popis vozu a také jeho nedostatky si ale budete muset počkat do klasického testu.

Technické parametry Volvo EC40 (2021) Recharge Single

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 431 × 1 850 × 1 582 mm, 2 185 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon170 kW, 231 koní, točivý moment: 330 Nm
Baterie69 kWh (67 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,2 kWh / 100 km, dojezd: 434 km
Cena od1 289 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze