TEST Škoda Elroq, budoucího nejprodávanějšího EV v Česku
Český automobilový trh se vyvíjí, ale jedna věc se nemění; každá novinka z Mladé Boleslavi vyvolává u tuzemského publika mimořádný zájem. Jinak tomu není ani s novým Elroqem. Ačkoliv o něm bylo napsáno téměř vše, co šlo zjistit od stolu bez osobní zkušenosti, kolemjdoucí se doslova nemohou nabažit. A to i když jsme dostali poměrně nenápadný kousek ve stříbrné metalíze; ve dvou pastelových metalízách kompaktní škodovka přitahuje pohledy o poznání více. Výbava opět bohatá, jak je u automobilky zvykem, zajímavé také je, že kombinaci Elroq 50 Sportline, kterou jsme dostali k vyzkoušení, si neobjednáte. A to ani v Německu, kde byl registrován náš testovací kus. To ovšem není u předsériových aut nic neobvyklého.
O to jsme zvědavější na dlouhodobé dojmy se startovní motorizací, i když už zpočátku se zdá, že podladěný agregát APP310 má síly k velmi důstojným výkonům naprostý dostatek a také spotřeba vypadá po prvních kilometrech velmi nadějně. Zamlouvá se nám i podvozek, i když se podle prvních subjektivních dojmů zdá trochu hlučnější, než u Enyaqu. Zaměříme se také na novou generaci palubního systému, zde ve verzi ME 5.4, který vypadá lépe, než předchůdci, avšak už se nám podařilo objevit první drobné chybky.
Cokoliv vás zajímá a v našich silách bude to zjistit, napište si o to. Jako druhý hned následně projde redakční prověrkou Elroq 85 s větší baterií a jiným typem pohonu, takže se můžete ptát i na něj. Těšíme se na vaše podněty.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) 50
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 879 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 55 kWh (52 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 145 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 377 km |
Cena od | 799 000 Kč |
Pak by me zajimalo jestli umi s nabijeckami, ktere to podporuji (Enyaq uz myslim ano?) plug&charge?