😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Právě testujeme Škodu Elroq

Ptejte se, co vás zajímá
38
Právě testujeme Škodu Elroq
Fotografie: Ladislav Čermák, fDrive.cz
  • Jako jedna z prvních redakcí důkladně prověřujeme nejočekávanější novinku letošního roku Škodu Elroq
  • V testovacích procedurách se postupně vystřídá nejslabší a nejsilnější dostupná motorizace
  • To vše za situace, kdy se vůz už prodává a je o něj takový zájem, že továrna nestačí vyrábět

TEST Škoda Elroq, budoucího nejprodávanějšího EV v Česku

Český automobilový trh se vyvíjí, ale jedna věc se nemění; každá novinka z Mladé Boleslavi vyvolává u tuzemského publika mimořádný zájem. Jinak tomu není ani s novým Elroqem. Ačkoliv o něm bylo napsáno téměř vše, co šlo zjistit od stolu bez osobní zkušenosti, kolemjdoucí se doslova nemohou nabažit. A to i když jsme dostali poměrně nenápadný kousek ve stříbrné metalíze; ve dvou pastelových metalízách kompaktní škodovka přitahuje pohledy o poznání více. Výbava opět bohatá, jak je u automobilky zvykem, zajímavé také je, že kombinaci Elroq 50 Sportline, kterou jsme dostali k vyzkoušení, si neobjednáte. A to ani v Německu, kde byl registrován náš testovací kus. To ovšem není u předsériových aut nic neobvyklého.

O to jsme zvědavější na dlouhodobé dojmy se startovní motorizací, i když už zpočátku se zdá, že podladěný agregát APP310 má síly k velmi důstojným výkonům naprostý dostatek a také spotřeba vypadá po prvních kilometrech velmi nadějně. Zamlouvá se nám i podvozek, i když se podle prvních subjektivních dojmů zdá trochu hlučnější, než u Enyaqu. Zaměříme se také na novou generaci palubního systému, zde ve verzi ME 5.4, který vypadá lépe, než předchůdci, avšak už se nám podařilo objevit první drobné chybky.

Cokoliv vás zajímá a v našich silách bude to zjistit, napište si o to. Jako druhý hned následně projde redakční prověrkou Elroq 85 s větší baterií a jiným typem pohonu, takže se můžete ptát i na něj. Těšíme se na vaše podněty.

Technické parametry Škoda Elroq (2024) 50

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 879 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie55 kWh (52 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 145 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 377 km
Cena od799 000 Kč
Diskuze ke článku
Radovan Dočkal
Radovan Dočkal
Dobrý den, můj dotaz směřuje spíše na enyaq, ale vzhledem k tomu, že obě auta jsou technický stejné tak bych poprosil o srovnání verzí s Tepelným čerpadlem a bez TČ. Funkci TČ znám zajímá mě hlavně to jestli má opravdu takový význam v praxi. S jakou efektivitou pracuje a jesli s TČ bývají problémy. Obecně o tématu TČ ano či ne ve vozech koncernu se toho moc nenapsalo a přijde mi to škoda. Tč prý skvěle funguje ve vozech značky Tesla a u Korejskych vozů, ale u Škodovky to prý nemá smysl příplatek cca 30 000,- Děkuji moc za odpověď.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 8. 2. 18:07
Super, moc fajn auto. Určitě, tak jako každého, mě zajímá reálný dojezd v zimních podmínkách. Plus následné nabíjení. A velice bych se těšil, kdyby auto prošlo standardním testem spotřeby, kde se ukáže, o kolik je pak AP550 účinnější motor, přestože tahá větší a těžší baterii, až budete mít možnost srovnat s druhým kusem, co budete mít. Věřím, že jednou bude AP550 pohánět každou variantu / velikost baterie od Elroqu - možná bude nastavený na menší výkon, ale to nikomu nevadí.
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 8. 2. 19:40
Zajimalo by me zda uz umi Skodovky po zadani cile do navigace spocitat procenta, se kterymi do cile dorazim?
Pak by me zajimalo jestli umi s nabijeckami, ktere to podporuji (Enyaq uz myslim ano?) plug&charge?
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jsem si tak nakonfiguroval 85kWh se slušnou výbavou a věřím, že s nějakou slevou se člověk dostane lehce přes milión. Co za to co nabízí je velmi slušná cena.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze