Právě testujeme omlazený Peugeot e-2008 GT

6
Právě testujeme omlazený Peugeot e-2008 GT
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Kapacita baterie u faceliftované verze narostla o 8 %
  • Aktuálně máme spotřebu 17,4 kWh na 100 km
  • Po dálnici vůz bez problémů ujede 300 km

Do redakce se nám podíval omlazený Peugeot e-2008, který jsme se rozhodli podrobit hned několika testům. Kromě toho klasického jsme otestovali spotřebu a změřili rychlost nabíjení z 10 na 90 %. Facelift vozu rozhodně prospěl, jelikož nejzásadnější změnou je zvýšená kapacita baterie na 54 kWh. Díky tomu jsme schopni opakovaně na plně nabitou baterii ujet skoro 400 km, což je příjemný krok kupředu oproti předešlé verzi.

Jelikož testujeme výbavu GT, v kabině to podle toho vypadá. Sportovní sedadla jsou potažena Alcantarou a dostala prošívání žlutou nití. Je zde i nová generace architektury i-Cockpit, která nabízí lepší grafiku 10" displeje a 3D zobrazení. Centrální dotykový displej je nyní 10" a nechybí bezdrátové zrcadlení Apple CarPlay i Android Auto. Během cest můžeme využívat i mnohem výkonnější nabíječku mobilních telefonů, která má nyní výkon 15 W.

A co jízda? Vůz máme již na zimním obutí, a tak je v kabině o něco rušněji. Celkově nám opět vadí šišatý volant, přes který zkrátka někteří řidiči neuvidí půlku digitální přístrojové desky. Naopak díky volbě jízdních režimů (Eco, Normal a Sport) lze jezdit i za 16,5 kWh na 100 km. Na dálnici evidujeme spotřebu okolo 20 kWh na 100 km a celkový průměr po ujetí 1 320 km činí 17,4 kWh na 100 km. Podvozek vozu je naladěn o něco příjemněji, než tomu bylo u předfaceliftované verze. A negativa? DC nabíjení lze uskutečnit stále jen maximálně 100 kW a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče postrádá možnost uložení nastavení.

Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 406 km
Cena od995 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
A už bude mít frunk, nebo stále jen vzduch a plasty a už konečně přijde Stellantis s tažným u svých EV, nebo jen pořád u dodávek s mizerný dojezdem a výkonem...u auta v tenhle cenove hladině bych v roce 2023/24 jako u rodinného auta čekal tažné a frunk automaticky:/
Martin Lacina
Martin Lacina
Naposledy upraveno: 29. 10. 2023 19:46
“ Po dálnici vůz bez problémů ujede 300 km”

“jsme schopni opakovaně na plně nabitou baterii ujet skoro 400 km”

“ Na dálnici evidujeme spotřebu okolo 20 kWh na 100 km a celkový průměr po ujetí 1 320 km činí 17,4 kWh na 100 km.”

“ 54 kWh (50 kWh využitelná kapacita)”

Asi neumim pocitat, protoze pri vyuzitelne kapacite 50kWh by jste na ujeti 300km po dalnici museli dosahnout spotreby 16,6kWh/100km a to jste nedosahli ani pri mixu dlouhem 1320km.

Jak potom chcete opakovane ujet skoro 400km, kdyz pri te vasi kombinovane spotrebe 17,4kWh/100km vychazi dojezd na 287km je take velka matematicka zahada.
I kdyby jste meli zase chybu v tabulce a vyuzitelna byla ta kapacita 54kWh pak by byl dojezd nejakych 310km, coz ma do “skoro” ctyrset jeste hodne daleko, stejne jako do tech dalnicnich 300km pri dalnicni spotrebe 20kWh/100km.
Martin
Martin
Akumulátor je 60kW
Bohdan Blažek
Bohdan Blažek
Mám předchozí verzi a na dálnici při 150 spotřebu 32 az 34kW. takže absolutně nepoužitelné. Pochybuju že to dokázali srazit na 20. I kdyby, ujet 300km v pohodě jak píšete po dálnici při spotřebě 20kW znamená baterií velikosti 60 kW ale využitelné kapacity a jízdu do 0 takže následný odtah, vlastně naložení, odtáhnout nejde.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze