Peugeot e-2008 dostal facelift a pěkný bonus k dojezdu

Kompletní představení
4
Peugeot e-2008 dostal facelift a pěkný bonus k dojezdu
Fotografie: Peugeot
  • Městské SUV dostává omlazený vzhled a novou generaci elektropohonu
  • Kapacita baterie narostla o 8 %, dojezd se však zlepšil o 18 %
  • Vyrábět se bude i nadále ve španělském Vigu

Úspěšný městský crossover dostává po čtyřech letech života vzhledová vylepšení, která jej mají udržet na vrcholu zájmu. Ruku v ruce s nimi přicházejí technologická i technická vylepšení, ačkoliv zásadní změny techniky se tentokrát týkají výhradně plně elektrického Peugeotu e-2008. Spalovací pohony totiž zůstávají bez větších změn, v nabídce tak nadále zůstává kromě základního benzinového tříválce 1.2 PureTech ve dvou výkonových verzích i čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi. Velká novinka přijde až v příštím roce v podobě nového 48V full hybridu, jehož bližší parametry zatím neznáme.

Elektromobil e-2008 logicky dostal novou generaci elektrického pohonu, kterou známe už z Peugeotů e-208 a e-308. Zde se, na rozdíl od technicky příbuzného hatchbacku e-208, dostalo na větší baterii s brutto/netto kapacitou 54/51 kWh, takže větší a těžší e-2008 nabízí o něco delší dojezd. Konkrétně až 406 km podle WLTP, což je nejen o 6 km více proti modelu 208, ale především prodloužení o podstatných 61 km vůči stávající e-2008. Ustat by tedy měly stížnosti na menší efektivitu a zároveň na trh přijde zajímavý rodinný elektromobil, u nějž nedávné zlevňování u značky dává naději na příjemnou cenu. Tu zatím neznáme, dozvíme se ji ovšem nejpozději v létě, kdy novinka dorazí na trh. V některých zemích bude možné koupit jej on-line, to se ale zatím netýká Česka.

Nový vzhled zachovává styl stávajících Peugeotů, ovšem nahrazuje část cizelérské jemnosti výraznými křivkami

Nová elektrická výzbroj je nejen citelně úspornější, ale i výkonnější. Vyjádřeno čísly se posunula ze 136 na 156 koní při nezměněném točivém momentu 260 Nm. Dynamické parametry zatím automobilka nezveřejnila, lze ale očekávat, že akcelerační schopnosti se od nynějších 9 sekund, které trvá zrychlení z klidu na 100 km/h, rovněž zlepší. Co už ale víme, že v rámci úsporných opatření bude nově nutné doplácet za třífázovou nabíječku s 11 kW, která byla dosud standardem. Tím nově bude 7,4 kW. Parametry DC nabíjení se nemění, ostatně příkon 100 kW je v této třídě stále slušným standardem.

Uvnitř čeká nová generace architektury i-Cockpit, která nabízí lepší grafiku 10" displeje a ve vyšších specifikacích i HD displej s 3D zobrazením. Centrální dotykový displej je nyní 10" ve všech verzích a nabízí rovněž inovované rozhraní s nastavitelnými widgety a tabletovým ovládáním. Nechybí bezdrátové zrcadlení Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek je k dispozici on-line navigace TomTom, případně indukční nabíječka mobilů (pro GT standard) se zvýšeným výkonem z 5 na 15 W. Rovněž parkovací kamera si polepšily a nyní nabízí vysoké rozlišení. Novinky uvnitř zakončuje nový volič směru.

Tvary interiéru se nezměnily, nové jsou pouze dílčí detaily typu voliče směru či obou displejů

Designové retuše se omezily na přepracovanou příď s novým světelným podpisem „tři drápy“, který se u nejvyšší verze GT objevuje i v třímodulových full LED světlometech. Vzadu došlo na nová koncová světla rovněž s upraveným nočním designem. K mání je jako dříve šest barev, z nabídky vypadla výrazná oranžová metalíza, zato přibyl nový odstín šedi Selenium, který byl zvolen jako startovací. Přibyla i nová bílá Okenite, která nahrazuje stávající perleťovou bělobu Nacré. Součástí individualizace jsou i nové vzory 16", 17" a 18" litých kol převzatých od modelu 408.

Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (50 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 406 km
Cena od995 000 Kč
Diskuze ke článku
Milan Mařík
Milan Mařík
Hmm, malý Renault ZOE má už pár let 55/52 kWh baterku a tady s velkou slávou bude 54/51 kWh, chtělo by to alespoň 10 kWh přidat.
Marian Budoš
Marian Budoš
Jo my se máme.. místo malinkého Peugeota 2008 s benzínovým pohonem a cenovkou cca 400 tis kč, dostaneme el. nesmysl s dojezdem 150 km a cenovkou min 1 mil Kč a za 8 let zralé na vrakoviště...to se vyplatí ekonomicky a i ekologicky... No nekupte to..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze