Úspěšný městský crossover dostává po čtyřech letech života vzhledová vylepšení, která jej mají udržet na vrcholu zájmu. Ruku v ruce s nimi přicházejí technologická i technická vylepšení, ačkoliv zásadní změny techniky se tentokrát týkají výhradně plně elektrického Peugeotu e-2008. Spalovací pohony totiž zůstávají bez větších změn, v nabídce tak nadále zůstává kromě základního benzinového tříválce 1.2 PureTech ve dvou výkonových verzích i čtyřválcový diesel 1.5 BlueHDi. Velká novinka přijde až v příštím roce v podobě nového 48V full hybridu, jehož bližší parametry zatím neznáme.
Elektromobil e-2008 logicky dostal novou generaci elektrického pohonu, kterou známe už z Peugeotů e-208 a e-308. Zde se, na rozdíl od technicky příbuzného hatchbacku e-208, dostalo na větší baterii s brutto/netto kapacitou 54/51 kWh, takže větší a těžší e-2008 nabízí o něco delší dojezd. Konkrétně až 406 km podle WLTP, což je nejen o 6 km více proti modelu 208, ale především prodloužení o podstatných 61 km vůči stávající e-2008. Ustat by tedy měly stížnosti na menší efektivitu a zároveň na trh přijde zajímavý rodinný elektromobil, u nějž nedávné zlevňování u značky dává naději na příjemnou cenu. Tu zatím neznáme, dozvíme se ji ovšem nejpozději v létě, kdy novinka dorazí na trh. V některých zemích bude možné koupit jej on-line, to se ale zatím netýká Česka.
Nová elektrická výzbroj je nejen citelně úspornější, ale i výkonnější. Vyjádřeno čísly se posunula ze 136 na 156 koní při nezměněném točivém momentu 260 Nm. Dynamické parametry zatím automobilka nezveřejnila, lze ale očekávat, že akcelerační schopnosti se od nynějších 9 sekund, které trvá zrychlení z klidu na 100 km/h, rovněž zlepší. Co už ale víme, že v rámci úsporných opatření bude nově nutné doplácet za třífázovou nabíječku s 11 kW, která byla dosud standardem. Tím nově bude 7,4 kW. Parametry DC nabíjení se nemění, ostatně příkon 100 kW je v této třídě stále slušným standardem.
Uvnitř čeká nová generace architektury i-Cockpit, která nabízí lepší grafiku 10" displeje a ve vyšších specifikacích i HD displej s 3D zobrazením. Centrální dotykový displej je nyní 10" ve všech verzích a nabízí rovněž inovované rozhraní s nastavitelnými widgety a tabletovým ovládáním. Nechybí bezdrátové zrcadlení Apple CarPlay i Android Auto. Za příplatek je k dispozici on-line navigace TomTom, případně indukční nabíječka mobilů (pro GT standard) se zvýšeným výkonem z 5 na 15 W. Rovněž parkovací kamera si polepšily a nyní nabízí vysoké rozlišení. Novinky uvnitř zakončuje nový volič směru.
Designové retuše se omezily na přepracovanou příď s novým světelným podpisem „tři drápy“, který se u nejvyšší verze GT objevuje i v třímodulových full LED světlometech. Vzadu došlo na nová koncová světla rovněž s upraveným nočním designem. K mání je jako dříve šest barev, z nabídky vypadla výrazná oranžová metalíza, zato přibyl nový odstín šedi Selenium, který byl zvolen jako startovací. Přibyla i nová bílá Okenite, která nahrazuje stávající perleťovou bělobu Nacré. Součástí individualizace jsou i nové vzory 16", 17" a 18" litých kol převzatých od modelu 408.
Technické parametry Peugeot e-2008 facelift (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 300 × 1 770 × 1 550 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 54 kWh (50 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 406 km |
Cena od | 995 000 Kč |