Nová generace Mitsubishi ASX už není to, co dříve bývala. Aliance s francouzským Renaultem se podepsala na designu a použité technice, která ve velké míře kopíruje Captur. S autem jsme zatím ujeli 280 km a do rukou se nám dostaly klíče od verze Hybrid. Ta má výkon 143 koní, automatickou převodovku a bohatou výbavu Instyle. Aktuálně evidujeme průměrnou spotřebu 5,8 l na 100 km, avšak tato hodnota by se dala při maximální snaze ještě o půl litru snížit.
Nejlépe se nové ASX cítí ve městě, kde přijdou vhod jeho kompaktnější rozměry oproti předešlé generaci. S tím je spojen fakt, že ASX již nelze objednat s pohonem všech čtyř kol. Nově se jedná o předokolku, u které lze volit mild-hybridní, hybridní a plug-in hybridní pohon. S prostorem v kabině je na tom testovaný vůz dobře. Dovnitř se posadí čtveřice průměrně vzrostlých cestujících. Naopak některé plasty v kabině úplně přesně nelícují a hlavně plast u dveří řidiče je tzv. na volno. Stačí troška síly a dá se úplně odstranit, což u naprosto nového vozu vidím poprvé.
Motorová stránka je naštěstí vynikající a v jízdním režimu Eco lze dosáhnout příjemné spotřeby a stále solidního zátahu motoru. Naopak ve sportovním nastavení mi přijde, že se ASX trápí a do kabiny proniká až příliš hluku od převodovky a motoru. Zajímavostí jsou FullLED hlavní světlomety, které mají stále manuální nastavení sklonu. Opět věc, která se již zase tak často nevidí. Pokud vás zajímá více o testovaném voze, v testu prozradím veškeré dojmy.
Technické parametry Mitsubishi ASX 1.6 HEV Invite
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 228 × 1 979 × 1 579 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 105 (69 + 49) kW, 143 (94 + 67) koní, točivý moment: 260 Nm / 1 750 ot/min |
Nádrž | 48 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 649 950 Kč |