Mitsubishi ASX 1.6 Hybrid Instyle (2023)
test

Mitsubishi ASX 1.6 Hybrid Instyle (2023)

Dvojče s pár odlišnostmi

Mitsubishi ASX se s novou generací stalo jiným autem. Rapidní změna rozměrů a takřka identická podoba s Renaultem Captur jsou hlavními znaky této novinky. Otestovali jsme pro vás hybridní provedení s výkonem 143 koní a výbavou Instyle. Má význam kupovat přeznačkovaný Renault, nebo jde o samostatné auto s individuálními přednostmi?

Bavit se o vzhledu asi nemá moc smysl. Podoba s aktuální generací Renaultu Captur je nekompromisní a Mitsubishi udělalo jen pár drobných změn pro odlišení. Kdo by tak nový Captur a ASX postavil vedle sebe, všimne si vlastně jen odlišné masky na přídi a jiného umístění parkovací kamery na víku kufru, která se často se špiní. Pryč je doba, kdy na zádi byly „tři diamanty“. Jejich místo zabral roztáhlý nápis výrobce, jehož vizáž musí každý posoudit sám. Tím změny končí a kdo by na obou vozech zakryl loga, prakticky se nemá šanci trefit, které je které.

Technické parametry Mitsubishi ASX 1.6 HEV Invite

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 228 × 1 979 × 1 579 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon105 (69 + 49) kW, 143 (94 + 67) koní, točivý moment: 260 Nm / 1 750 ot/min
Nádrž48 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od649 950 Kč

Mnohem lepší je to ale v kabině. Zde se změnilo jak logo na volantu, tak třeba volič převodovky. Novinkou je francouzské ovládání rádia skrze třetí páčku napravo pod volantem. Pochválit musím přední sedačky, které nabízely příjemný posed a oporu v zatáčkách. Místa byl vpředu naprostý dostatek, což už se nedá říci o zadní řadě. Tam se posadí jen osoby menšího vzrůstu s kratšíma nohama. Řidič, co má 180 cm, se dozadu „sám za sebe“ nevejde, což je daň za menší rozměry vozu a celkovou koncepci. Hodně mě potěšilo, že některé bezpečnostní systémy mají vlastní fyzické tlačítko. Třeba systém pro hlídání jízdního pruhu se dá jednoduše vypnout právě stiskem jednoho ovladače na středu palubní desky. Dokonce i jas obou displejů se ovládá fyzickým tlačítkem, což se dnes prakticky nevidí, Mitsubishi za to patří palec nahoru.

Během jízdy jsem měl k dispozici celkem tři jízdní režimy (Eco, Normal a Sport), přičemž nejlepší je za mě právě prostřední Normal. Ve sportovním se moc změn neodehraje a v ekologickém byl vůz o dost línější. Pod kapotou se přitom nacházel benzínový atmosféricky plněný motor s výkonem 69 kW. Dále se k němu přidával elektromotor s 36 kW a 205 Nm. Dohromady činí kombinovaný výkon 105 kW a bylo znát, že to není na žádné sportovnější dovádění. V útrobách vozu je skryta ještě baterie o kapacitě 1,26 kWh, což při jejím plném nabití postačilo na 2 kilometry čistě elektrické jízdy. Jakmile se ale baterie vybila, lenost hybridního ASX byla skoro až neuvěřitelná a hlavně při vyšším zatížení jsem se modlil, ať nepřijde na trase nějaký prudší kopec.

Ten samý problém jsem registroval u testu hybridního Renaultu Captur, takže je jasné, že sdílená technika má i podobné mouchy. Naštěstí volič automatu nabízí polohu B, ve které se baterie dokáže během jízdy vcelku rychle nabít. Stačí typický sjezd od počátku Barrandovského mostu a na jeho konci máte baterii nabitou na 50 %. S vozem jsem jezdil celkem úsporně, už kvůli jeho slaboučkému spalovacímu motoru. Ve finále jsem po ujetí 740 km registroval průměrnou spotřebu 4,2 litru na 100 km, což považuji za vynikající hodnotu, která se směle může rovnat s dřívějšími naftovými motory od firmy Renault. Zajímavostí testované verze byly FullLED hlavní světlomety, které měly stále manuální nastavení sklonu. Jejich dosvit byl naštěstí celkem dobrý a snad jen absence mlhových světlometů lehce zamrzí.

Podvozek pak nemá možnost adaptivního nastavení. Nové ASX totiž převzalo techniku, kterou najdeme u Renaultu, a tak je potřeba se spokojit s optimálně nastaveným pružením, které si sice umí poradit s menšími nerovnostmi, ale série větších spár nebo výmolů dokáže do kabiny poslat nehezké zvuky. Při pokusu o sportovnější jízdu se pro změnu dostaví větší náklony karoserie, takže je jasné, že hybridní ASX je stavěno na pohodovou jízdu. Po praktické stránce potěší objem kufru 326 litrů, avšak nenajdeme v něm jediný háček na tašku. Opěradlům zadních sedadel děleným v poměru 60:40 zase chybí průvlak na lyže, což je další drobné mínus.

To vše by se dalo přehlédnout, ale jednu věc zákazníci japonské automobilce nejspíše neodpustí. Nová generace Mitsubishi ASX totiž nejde pořídit s pohonem všech kol, což ještě u minulé generace nebyl problém. Je otázkou, jak na to klienti zareagují, ale ASX bylo častým objektem zájmu nejen důchodců, ale také rodin, které tu a tam jely na dovolenou do hor. Potěšující zprávou může být to, že počátkem příštího roku by měl Renault představit facelift Capturu, což přinese ještě větší odlišení od ASX. Tak či tak, jeho nová generace neudělá ostudu a nebýt pár nedokonalostí, jedná se o skvělý crossover, který umí nabídnout nízkou spotřebu, solidní prostor vpředu a bohatou výbavu.

Ani cena testované specifikace nevyráží dech. Částka okolo 650 tisíc Kč je z mého hlediska přijatelná. V nabídce je pak ještě dražší a výkonnější plug-in hybrid, který ale bez pravidelného nabíjení nebude moc dávat smysl. I tomu se budeme věnovat v jednom z dalších testů. Hybridní ASX by potřebovalo doladit odpružení, lehce poupravit umístění parkovací kamery a nějaká oka v kufru pro úchyt nákupy by taktéž neuškodila.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

mitsubishi-asx
Klady
  • fyzické ovladače jízdních systémů
  • bohatá výbava
  • prostor vpředu
  • nízká spotřeba na úrovni naftových motorů
Zápory
  • až příliš podobný design s modelem Captur
  • absence pohonu všech kol
  • nepraktický kufr
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze