Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle (2023)
test

Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Instyle (2023)

To nejlepší z řady?
1

S příchodem nové generace modelu ASX se v nabídce poprvé objevila plug-in hybridní varianta. Právě té jsme věnovali svou pozornost a přinášíme dojmy z vrcholné verze, která nabízela přední pohon, 163 koní a baterii s kapacitou 10,5 kWh.

Podoba s aktuální generací Renaultu Captur je nekompromisní a Mitsubishi udělalo jen pár drobných změn pro odlišení. Tento krok byl nejspíše záchranou, protože Mitsubishi před třemi lety uvádělo, že nejspíše skončí na evropském trhu. Nové ASX je proto nekompromisním dvojčetem, které kromě vzhledu převzalo vzhled kabiny a pohonnou techniku. Testované plug-in hybridní provedení na snímcích bylo ve vrcholné výbavě Instyle, takže z pozice řidiče jsem si nemohl na nic stěžovat. Nechyběl například asistenční systém M-PILOT, panoramatická střecha s manuální roletkou anebo audiosystém Bose s 9 reproduktory. Naopak zamrzí, že zatímco sedadlo řidiče bylo elektricky ovládané, u spolujezdce jsem našel manuální ovládání.

Technické parametry Mitsubishi ASX 1.6 PHEV Intense+

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 228 × 1 979 × 1 579 mm, 1 631 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon117 (68 + 51) kW, 160 (91 + 69) koní, točivý moment: 250 Nm / 1 750 ot/min
Baterie10,5 kWh (9,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 3,7 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od909 950 Kč

Standardem této výbavy je 10" digitální přístrojový štít a 9,3" s obrazovka infotainmentem a navigací. Opět je zde vidět silná inspirace francouzskou technikou a kdo zná aktuální Captur, vlastně ani nebude muset dlouho přemýšlet, co a jak se ovládá. Novinkou u aktuálního ASX je ovládání rádia skrze třetí páčku napravo pod volantem. Místa byl vpředu naprostý dostatek, což už se nedá říci o zadní řadě. Tam se posadí jen osoby menšího vzrůstu s kratšíma nohama. Řidič, co má 180 cm, se dozadu „sám za sebe“ nevejde, což je daň za menší rozměry vozu a celkovou koncepci. Hodně mě potěšilo, že některé bezpečnostní systémy mají vlastní fyzické tlačítko. Třeba systém pro hlídání jízdního pruhu se dá jednoduše vypnout právě stiskem jednoho ovladače na středu palubní desky. Dokonce i jas obou displejů se ovládá fyzickým tlačítkem, což se dnes prakticky nevidí, Mitsubishi za to patří palec nahoru.

Největší změnou oproti nedávno testovanému hybridu byla pohonná jednotka. Ta v základu opět využívala benzinovou atmosférickou šestnáctistovkou, ke které se nyní přidávala dvojice elektromotorů. Někdo by čekal, že jeden z nich bude na zadní nápravě, ale chyba lávky. Nové ASX je čistou předokolkou bez ohledu na to, jakou variantu zvolíte. To je velká škoda, protože předchůdce pohon obou náprav nabízel. V rámci elektrické jízdy až do reálné vzdálenosti 40 km vůz dostal baterii s kapacitou 10,5 kWh. Kombinovaný výkon 159 koní ji ale umí poměrně rychle vyždímat, a tak je zde potřeba často nabíjet. Menší objem nádrže (48 litrů) totiž na příliš dlouhé dálniční výlety rozhodně nepostačí.

Nabíjení baterie je řešeno skrze Mennekes, přes který lze využívat nabíjecí výkon maximálně 3,7 kW. Kvůli tomu je jasné, že nabití nebude dílem okamžiku a na nabíjecí stanici si stejně jako já postojíte skoro tři hodiny. S nabitou baterkou jsem po celý týden jezdil za 1,8 litru na 100 km. Při potřebě sportovnější jízdy nebo většího zatížení vozu, začala spotřeba postupně růst až na 3 litry na 100 km. Po vybití baterie jsem se dostal na 5,9 l na 100 km, ale bylo mi během chvíle jasné, že touto cifrou by to při potřebě rychlejšího přesunu rozhodně nekončilo. Během jízdy jsem měl k dispozici celkem tři jízdní režimy (Eco, Normal a Sport), ale tento prvek výbavy bych u ASX PHEV považoval za skoro až zbytečný. Vůz postrádá možnost připlatit za adaptivní odpružení a ani nárůst výkonu v režimu Sport nebyl nijak zázračný.

Nové ASX převzalo techniku, kterou najdeme u Renaultu, a tak je potřeba se spokojit s optimálně nastaveným pružením, které si sice umí poradit s menšími nerovnostmi, ale série větších spár nebo výmolů dokáže do kabiny poslat nehezké zvuky. Při pokusu o sportovnější jízdu se pro změnu dostaví větší náklony karoserie, takže je jasné, že nové ASX je stavěno na pohodovou jízdu. Po praktické stránce moc nepotěší objem kufru 265 litrů, za což může plug-in hybridní technika. Opěradlům zadních sedadel děleným v poměru 60:40 pak chybí průvlak na lyže, což je další drobné mínus.

Nové Mitsubishi ASX je jen lehce odlišné oproti Renaultu Captur, a tak je potřeba uvažovat, která značka je vám sympatičtější. Ve finále je nejvyšší verze nového ASX stále vozem s mnoha kompromisy. Kdo mu však odpustí malý objem kufru, absenci čtyřkolky a cenu okolo milionu Kč, pro něho by mohla být japonsko-francouzská novinka zajímavá.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

mitsubishi-asx
Klady
  • fyzické ovladače jízdních systémů
  • vnitřní prostor a výbava
  • spotřeba
Zápory
  • malý objem kufru
  • absence pohonu všech kol
Diskuze ke článku
JIRI KLIMES
JIRI KLIMES
Milion za ocucaný bonbón. Já vím jiná doba. Ty peníze jsem dával v roce 2010 za Ford S-Max 2.0 tdci 120kW a dodnes to auto v pohodě jezdí, na nádrž cca 1100km.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze